Figyelemfelhívó Huawei kampány
2019. március 25.
A Magyarországon élő közel 80 ezer látássérültre hívja fel a figyelmet a Huawei legújabb videóiban. A vállalat neves színészek közreműködésével, hét különböző szituációban mutatja meg a látható és hallható érzelmek közötti különbséget. Az Orlai Produkciós Iroda művészei a Huawei mesterségesintelligencia-alapú okostelefon-alkalmazásának segítségével rövid videókban szemléltetik a hét alapérzelmet, azokra irányítva a figyelmet ezzel, akik számára a mindennapokban nehézséget okoz a látható érzelmek felismerése. A rövid felvételeken Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán rendhagyó színészi játékukkal világítanak rá, miként változtatja meg az érzékelést, ha az emberi arcon megjelenő érzelmek láthatatlanok.
A vakok és gyengénlátók számára nehezen érzékelhető, beszéd és arcmimika közötti különbségeket emeli ki társadalmi érzékenyítő kampányának zárásaként a Huawei. A vállalat Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán színészek közreműködésével hét rövid videó segítségével mutatják be az emberi alapérzelmeket (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés), amelyeket a művészek hangjuk segítségével állítanak kontrasztba az arcukon megjelenő, valós reakciókkal. A kampányban fontos szerepet kapott a gyártó Facing Emotions alkalmazása is, amely a Huawei Mate 20 Pro okostelefon MI-képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán melyik érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció közül. A kezdeményezés a Huawei Technologies Hungary az Orlai Produkciós Irodával és a Láthatatlan Kiállítással közösen indított társadalmi érzékenyítő kampányának záró aktivitása.
Az érzékenyítés korábbi állomásainak részeként a Huawei Magyarországon először „hekkelt” meg egy színházi előadást: a Novák Eszter rendezésében látható sikerdarab, a Három esős nap első pár percében Kovács Patrícia, Szabó Kimmel Tamás és Schruff Milán érzékeltette a közönséggel, milyen lenne, ha kivennék egy színházi előadásból a színház lényegét, az érzelmek kifejezését.
A kampány során a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg, hanem a Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként is felhívja a figyelmet az érzékenyítés fontosságára. A kampányhoz csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója, illetve Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista is.
A kampány keretében készült, hét alapérzelmet bemutató videók az alábbi linkeken elérhetők:
- Boldogság: https://www.youtube.com/watch?v=CvusV6spdS0
- Szomorúság: https://www.youtube.com/watch?v=-rSX0lSgK40
- Meglepettség: https://www.youtube.com/watch?v=9JlId0Fblzg
- Félelem: https://www.youtube.com/watch?v=z4eko-A433k
- Düh: https://www.youtube.com/watch?v=sqeICaX2TlI
- Undor: https://www.youtube.com/watch?v=bgFo6oEdJ9k
- Megvetés: https://www.youtube.com/watch?v=6h9nUvAxIQs
A Facing Emotions kampány nagyvideója:
https://www.youtube.com/watch?v=apb3vB2sHgA&feature=youtu.be
Kapcsolódó cikkek
- Perre megy a Huawei
- A Huawei beperelte az amerikai kormányt
- 5-10 évre is előre lehet látni, hogy mit hoz a BI
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- A mesterséges intelligencia kulcsszerepet kap az okos városok fejlődésében
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Az érzékeinkkel játszik a mesterséges intelligencia
- Honor kutatás az AI nyomában
- Honor kutatás: az AI új távlatokat nyit a formatervezésben is
- Közel 2500 szabadalmi bejelentést tett a Huawei 2018-ban