A Fujitsu mesterséges intelligenciával alakítja át a vevőutat és fokozza a bolti hatékonyságot
2019. január 18.
Az idei New York-i NRF kiállításon a Fujitsu bemutatta azokat az innovatív megoldásokat, amelyek új technológiák, pl. az MI alkalmazásával segítenek a kiskereskedelmi cégeknek legyőzni a legnagyobb kihívásokat.
A Fujitsu kulcsrakész technológiái teljes körűen támogatják az ügyfélutat, és – az élelmiszerboltoktól a divatüzletekig – a kiskereskedelmi vállalkozások minden típusánál jól használhatók. A megoldások elősegítik a vevők bolti élményének javítását és – például az önkiszolgáló pénztáraknál keletkező veszteségek visszaszorításával – a működési költségek csökkentését.
A Fujitsu támogatásával a kiskereskedelmi vállalatok áttörést érhetnek el 2019-ben az MI-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázásával, és a napjaink vevői által elvárt többcsatornás élmény optimalizálása érdekében csökkenthetik a különbséget a fizikai és online üzleteik között. A mesterséges intelligenciát mélyen integráló, új megoldások kiváló innovációs lehetőségeket nyújtanak, és lehetővé teszik a kiskereskedelmi szektor számára a bolti vásárlási élmény javítását. Szintén az MI az alapja az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások visszaszorítását célzó, új innovatív megoldásnak – amely anélkül csökkenti a visszaélések gyakoriságát, hogy bármilyen kényelmetlenséget okozna a becsületes vevők számára.
„Úgy gondoljuk, elérkezett az idő, hogy az MI a túlfűtött várakozások szakaszából továbblépve elkezdje érdemben átalakítani a bolti élményt. Így a vevők és a kiskereskedelmi cégek is kézzelfogható előnyökhöz jutnak. Az idei NRF kiállításon azokat az új technológiákat mutatjuk be, amelyeket már ma is bevezethetők a bolti élmény javítására. Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorításától a próbafülkék használatának továbbfejlesztéséig sokféle folyamatba mélyen integráljuk az MI-t a vevőknek nyújtott bolti élmény tökéletesítésére – ráadásul megoldásainkkal a kiskereskedelmi vállalatoknak is költségmegtakarítási lehetőséget nyújtunk” – nyilatkozta Richard Clarke, a Fujitsu alelnöke és globális kiskereskedelmi üzletágának ügyvezető igazgatója.
A Fujitsu kiskereskedelmi demói szemléletesen bemutatják, hogyan teremt értéket a Fujitsu, miként teszi hatékonyabbá a bolti környezetet és segít kibővíteni a meglévő többcsatornás kiskereskedelmi megoldásokat. Ízelítő a bemutatott megoldásokból:
Az önkiszolgáló pénztári csalások visszaszorítása
Az MI innovatív, újszerű alkalmazása segít észlelni és megelőzni az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalásokat anélkül, hogy ez bármilyen módon negatívan befolyásolná a becsületes vevők fizetési folyamatát. A technológia a meglévő önkiszolgáló pénztárgépeket kamerákkal kiegészítve, gépi tanulás és MI alkalmazásával összeveti a vevők által leolvasott vonalkódokat a termék fizikai megjelenésével. Így többé nem lehet majd valamilyen viszonylag olcsó termék (pl. banán) vonalkódját azonos súlyú, de magasabb értékű termékre (pl. steak vagy alkohol) átragasztani.
Okos próbafülke
A Fujitsu okos próbafülkéje a divatüzletek sikeres eladásainak arányát javítja. A vevők a próbafülkében részletes adatokat tekinthetnek meg az épp próbált ruháról, és kényelmesen, a fülke elhagyása nélkül kérhetnek más méretet vagy színt belőle. A kérést közvetlenül az eladók hordható eszközeire továbbítja a rendszer, így a vevőknek kevesebb időt kell a próbafülkében tölteniük, és könnyebben megtalálják a számukra tökéletes ruhát, így nagyobb arányban hajtanak végre sikeres vásárlást.
Automatikus bolti készpénzszámoló megoldás
A Fujitsu a kiskereskedelmi üzletek hagyományosan költséges, manuális pénzszámlálási folyamatát továbbfejlesztő megoldását is bemutatja az NRF látogatóinak. Az új rendszer csökkenti a hibák előfordulási gyakoriságát, és felszabadítja a bolti személyzetet számos készpénzkezelési feladat elvégzése alól.
A kiskereskedelem szereplői számára szükséges megbízhatóság, agilitás és rugalmasság ismeretében megalkotott, innovatív Fujitsu-megoldások támogatják az ügyfélutat és zökkenőmentes többcsatornás élményt nyújtanak mobilon, online és az üzletekben. Az üzletek jobb élményben részesíthetik vevőiket, fokozhatják működésük hatékonyságát és növekedésük ütemét. A megoldások közül több menedzselt szolgáltatásként is megrendelhető, telepítéssel, felügyelettel, karbantartással és támogatással együtt. Mélyreható felhőszolgáltatási szakértelmét bevetve a Fujitsu használat alapján fizetendő (pay-as-you-go) és szolgáltatásként nyújtott (as-a-service) modell szerint is kínálja az új megoldásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges intelligenciával küzdenek az önkiszolgáló pénztáraknál elkövetett csalások ellen
- Schneider Electric: ezek lesznek 2019 meghatározó technológiai trendjei
- Az LG és a Landing AI közösen dolgozik az AI-technológia integrációján és fejlesztésén
- Stratégiai együttműködésre lép az LG és a Landing AI
- A Samsung ismerteti a csatlakoztatott életmódról alkotott elképzeléseit
- CES 2019: A Samsung bemutatja a csatlakoztatott életmód vízióját
- Az LG technológiai vezetője mondott beszédet a 2019-es CES szakkiállítás első napján
- „Mesterséges intelligencia egy még jobb életért”
- Az ABB technológiájával működik Svédországban a gravitációt meghazudtoló lengőhinta
- Már a svéd lengőhinta is ABB technológiát használ