ElkĂ©szĂŒlt az Anda Present B2B webshop rendszere

A Virgo Csoport szakembereinek több ezer órányi tervezƑ és fejlesztƑmunkája során készült el az Anda Present reklámajándék-értékesítƑ és -tervezƑ platformja. 

A különbözƑ országok piacaira célzott, tíz portált magába foglaló rendszer alapvetƑen viszonteladókat szolgál ki, és legfontosabb célja egyrészt, hogy a vállalat sales csapatának munkáját hatékonyabbá tegye, másrészt, hogy a felhasználók gyorsabb, élménydúsabb vásárlói folyamatot kapjanak. Ehhez olyan különleges funkciókat kínál, mint az online emblémázó szolgáltatás.

 

A céges reklámajándék piac egyik meghatározó szereplƑje az Anda Present Csoport az e-kereskedelmi fejlesztések területén jelentƑs tapasztalatokkal rendelkezƑ Virgo Csoportot kérte fel B2B webshopjának megújítására, illetve számos új fejlesztés kidolgozására.    

 

 

A feladat

A fejlesztƑcsapat elsƑdleges célja az Anda Present webshopjának megújítása, mƱködésének felgyorsítása volt. A feladatokhoz olyan kiegészítƑ elemek társultak, mint a külföldi piacokra célzott portálok elkészítése, vagy az online emblémázó funkció megalkotása. Extra kihívást jelentett a fejlesztƑk számára a cég vállalatirányítási rendszeréhez (Navision) történƑ csatlakozás megteremtése, az egyes piacokon esetleg eltérƑ raktárkészletek nyilvántartása, valamint a B2B terület sajátosságából eredƑ egyedi árképzések kezelése.

 

A fejlesztƑmunka

A portálrendszer dizájnját a Virgo-FPS csapata készítette. A szoftverfejlesztƑ munka alapját a Virgo Csoport saját flexibilis e-kereskedelmi portál motorja, a Virgo Corbis adta. A 3 backend fejlesztƑ, 2 frontend fejlesztƑ és 1 tesztelƑ alkotta fejlesztƑcsapat több mint kétezer órányi fejlesztƑmunkával alkotta meg a tíz portálból álló rendszert. A projekt egyik munkaszervezési érdekessége, hogy a szakembergárda nagy része a fejlesztƑcég balatonfüredi irodájának munkatársaiból került ki.

 

A vállalatközi online kereskedelem több sajátossággal rendelkezik. Egyrészt az ilyen portálok terhelése némiképp eltér a kiskereskedelmi webshopokétól, hiszen fƑleg munkaidƑben, reggel 8-tól kora délutánig zajlik a kereskedés. Másrészt a dizájn minden esetben visszafogott, csupán támogató szereppel bír, a lényeg a minél gyorsabb és minél hatékonyabb információátadás és ügyintézés.

 

A portál külön érdekessége – és fejlesztƑi szempontból jelentƑs kihívást jelentƑ eleme – az online emblémázó rendszer. Ennek segítségével a felhasználók a kiválasztott termékekre ráhelyezhetik a logót és/vagy feliratot, látványtervet készíthetnek, sƑt azt véglegesítve a komplett emblémázási rendelést is leadhatják. A rendszer számos grafikai fájlformátum kezelésére képes, és többféle beállítás (pl. a logó pozicionálása, a nyomási technológiának megfelelƑ színválaszték összeállítása) elvégezhetƑ vele. 

 

„Jól vizsgázott a Virgo fejlesztƑcsapata. Agilisan kezelték a feladatok menet közbeni változását, illetve jól megoldották a rendszer legfontosabb funkcióját adó – web-to-print megoldásokra emlékeztetƑ – emblémázó és látványtervezƑ alkalmazás fejlesztését. Az elején picit több utazást jelentett számomra, hogy a csapat Balatonfüreden dolgozik, de olyan jó szakmai és személyes kapcsolat alakult ki velük, ami bƑven kárpótolt” – mondta András Richard, az Anda Present Group marketing- és beszerzési igazgatója. 

 

„Nagyon élveztük ezt a munkát, és sokat tanultunk belƑle. Különösen hasznos volt számunkra, hogy a projekt elsƑ lépéseinek egyikeként elvittek minket egy gyárlátogatásra, ahol személyesen is láthattuk a cég tevékenységét, és jobban megérthettük azokat a folyamatokat, amelyek a mi munkánkat is befolyásolták” – mondta a Gaál Tamás, a Virgo Systems product ownere.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł