ElkĂ©szĂŒlt az Anda Present B2B webshop rendszere
2018. szeptember 29.
A Virgo Csoport szakembereinek több ezer órányi tervezĆ és fejlesztĆmunkája során készült el az Anda Present reklámajándék-értékesítĆ és -tervezĆ platformja.
A különbözĆ országok piacaira célzott, tíz portált magába foglaló rendszer alapvetĆen viszonteladókat szolgál ki, és legfontosabb célja egyrészt, hogy a vállalat sales csapatának munkáját hatékonyabbá tegye, másrészt, hogy a felhasználók gyorsabb, élménydúsabb vásárlói folyamatot kapjanak. Ehhez olyan különleges funkciókat kínál, mint az online emblémázó szolgáltatás.
A céges reklámajándék piac egyik meghatározó szereplĆje az Anda Present Csoport az e-kereskedelmi fejlesztések területén jelentĆs tapasztalatokkal rendelkezĆ Virgo Csoportot kérte fel B2B webshopjának megújítására, illetve számos új fejlesztés kidolgozására.
A feladat
A fejlesztĆcsapat elsĆdleges célja az Anda Present webshopjának megújítása, mƱködésének felgyorsítása volt. A feladatokhoz olyan kiegészítĆ elemek társultak, mint a külföldi piacokra célzott portálok elkészítése, vagy az online emblémázó funkció megalkotása. Extra kihívást jelentett a fejlesztĆk számára a cég vállalatirányítási rendszeréhez (Navision) történĆ csatlakozás megteremtése, az egyes piacokon esetleg eltérĆ raktárkészletek nyilvántartása, valamint a B2B terület sajátosságából eredĆ egyedi árképzések kezelése.
A fejlesztĆmunka
A portálrendszer dizájnját a Virgo-FPS csapata készítette. A szoftverfejlesztĆ munka alapját a Virgo Csoport saját flexibilis e-kereskedelmi portál motorja, a Virgo Corbis adta. A 3 backend fejlesztĆ, 2 frontend fejlesztĆ és 1 tesztelĆ alkotta fejlesztĆcsapat több mint kétezer órányi fejlesztĆmunkával alkotta meg a tíz portálból álló rendszert. A projekt egyik munkaszervezési érdekessége, hogy a szakembergárda nagy része a fejlesztĆcég balatonfüredi irodájának munkatársaiból került ki.
A vállalatközi online kereskedelem több sajátossággal rendelkezik. Egyrészt az ilyen portálok terhelése némiképp eltér a kiskereskedelmi webshopokétól, hiszen fĆleg munkaidĆben, reggel 8-tól kora délutánig zajlik a kereskedés. Másrészt a dizájn minden esetben visszafogott, csupán támogató szereppel bír, a lényeg a minél gyorsabb és minél hatékonyabb információátadás és ügyintézés.
A portál külön érdekessége – és fejlesztĆi szempontból jelentĆs kihívást jelentĆ eleme – az online emblémázó rendszer. Ennek segítségével a felhasználók a kiválasztott termékekre ráhelyezhetik a logót és/vagy feliratot, látványtervet készíthetnek, sĆt azt véglegesítve a komplett emblémázási rendelést is leadhatják. A rendszer számos grafikai fájlformátum kezelésére képes, és többféle beállítás (pl. a logó pozicionálása, a nyomási technológiának megfelelĆ színválaszték összeállítása) elvégezhetĆ vele.
„Jól vizsgázott a Virgo fejlesztĆcsapata. Agilisan kezelték a feladatok menet közbeni változását, illetve jól megoldották a rendszer legfontosabb funkcióját adó – web-to-print megoldásokra emlékeztetĆ – emblémázó és látványtervezĆ alkalmazás fejlesztését. Az elején picit több utazást jelentett számomra, hogy a csapat Balatonfüreden dolgozik, de olyan jó szakmai és személyes kapcsolat alakult ki velük, ami bĆven kárpótolt” – mondta András Richard, az Anda Present Group marketing- és beszerzési igazgatója.
„Nagyon élveztük ezt a munkát, és sokat tanultunk belĆle. Különösen hasznos volt számunkra, hogy a projekt elsĆ lépéseinek egyikeként elvittek minket egy gyárlátogatásra, ahol személyesen is láthattuk a cég tevékenységét, és jobban megérthettük azokat a folyamatokat, amelyek a mi munkánkat is befolyásolták” – mondta a Gaál Tamás, a Virgo Systems product ownere.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- ReklĂĄmajĂĄndĂ©k-Ă©rtĂ©kesĂtĆ Ă©s -tervezĆ platformot fejlesztett a Virgo Csoport
- A magyar vĂĄsĂĄrlĂł vĂ©lemĂ©nye: KĂnĂĄbĂłl rendelni biztonsĂĄgos Ă©s jĂł kaland!
- A digitĂĄlis kereskedelem 2018-as trendjei
- ĂlmĂ©nyszerƱ, szemĂ©lyre szabott vĂĄsĂĄrlĂĄs technolĂłgiai ĂșjĂtĂĄsokkal
- Lekörözte a webåruhåzak forgalomnövekedése a teljes kiskereskedelemét
- SzĂĄguldanak a magyar webshopok
- Ăt tipp a PayPal-tĆl startupoknak
- Az e-kereskedelemi szektor vilĂĄgszerte töretlenĂŒl bĆvĂŒl
- A PayPal Ă©s az Ipsos elĆrejelzĂ©se szerint a magyarok idĂ©n 19%-kal többet fognak vĂĄsĂĄrolni kĂŒlföldi webshopokban
- Egyre nĆvekszik az eMAG Marketplace felĂŒletĂ©hez csatlakozĂł partnerek szĂĄma