Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország
2018. május 1.
Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.
Az angolul cyberbullyingnek nevezett jelenség nagyon aktuális probléma. A magyar 10-18 évesek 88%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi oldalon (Heliotis, 2015), 50%-uk már találkozott olyan tartalmakkal, amelyeket nem értett, 20%-uk úgy érzi, hogy áldozata volt valamilyen zaklatásnak, 10%-uk pedig bevallotta, maga is bántalmazott már másokat a neten.
Az elektronikus megszégyenítés eszköztára kimeríthetetlen. A legtöbb áldozat arról számolt be, hogy üzenetekkel zaklatták, a nevében kommenteltek, posztoltak tartalmakat, vagy olyan képeket, videókat tettek közzé, amelyek számára kellemetlenek, kínosak. A támadás bármikor megismétlődhet, az áldozat úgy érzi, soha nincs biztonságban. Sok gyerek még a közvetlen környezetével sem meri megosztani félelmeit, mert szégyelli, ami vele történik és úgy gondolja, hogy a segítségkéréssel csak a saját helyzetét nehezíti.
Az UNICEF Magyarország #nemvagyegyedül kampányának lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. Az akcióhoz olyan hírességek és a YouTube világában óriási követőtábort megmozgató influencerek csatlakoztak Vecsei H. Miklós szinészhez, mint Puskás Peti, Dukai Regina, Rubint Rella, Fenyvesi Zoli, Magyarósi Csaba, Lina és Panni, FollowAnna, Abosi Barni, Kettner Henry, Basky Balázs (Roar), Galcsik Győző és Siklósi Örs (AWS). A program elkészülésében közreműködött a Generali Biztosító, a kampányötletért és a teljes kivitelezésért a POME marketing ügynökség felelt a squ.Ad fiatal kreatívjaival karöltve.
Az UNICEF Magyarország honlapján létrejött egy aloldal, amelyen keresztül az áldozatok becenév és email cím megadásával megírhatják tapasztalataikat és jelezhetik, hogy melyik hírességtől szeretnének választ kapni. A kiválasztott ismert ember személyesen, videón üzen a levélírónak, megosztva, hogy ő milyen hasonló nehézségeket élt át, és hogyan sikerült továbblépnie a cyberbullying jelenségen. A kampány szervezői garantálják, hogy minden beérkező üzenet anonim marad és semmilyen felismerhető részlet nem kerül a nyilvánosság elé. A celebritások felkészítésében, valamint a krízishelyzetek kezelésében a Kék-Vonal ingyenes lelkisegély vonala nyújt szakmai segítséget.
- Az UNICEF világszerte sokféle problémával foglalkozik, ami érinti és foglalkoztatja a gyerekeket. Ezek közül a talán legújabb keletű az internetes zaklatás és kirekesztés jelensége. Óriási a látencia, az áldozatok sokszor a hozzájuk legközelebb állóktól sem mernek segítséget kérni. Egyedül cipelik a terhet, ami iskolaidő után se lesz könnyebb, hiszen a kibertérben mindig elérhetőek. Fontos, hogy megnyíljanak, beszéljenek a szüleikkel, az őket körülvevő felnőttekkel, szakemberekkel. És az is fontos, hogy az elkövetők szembenézzenek azzal, hogy miben vesznek részt, hiszen gyakran ők maguk is gyerekek csupán, akik az interneten keresztül kevésbé érzik a tetteik súlyát. Erről szól a #nemvagyegyedül kampány - mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.
- Online aktivitásunk növekedésével és a digitalizáció térhódításával egyre inkább nyitott könyv az életünk. Tíz másodpercenként éri hekkertámadás számítógépeinket, nő a bankkártyás visszaélések és az adatlopások száma, a zsarolóvírusos támadások pedig még korántsem értek a csúcsra. Mindezek mellett azt látjuk, hogy a gyermekek is igen nagy veszélyben vannak, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépésekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát. Ezért is szívügyünk a #nemvagyegyedül kampány – mondta Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.
- Célunk az volt, hogy egy olyan megoldást hozzunk az UNICEF kihívására, mely valóban eléri és megszólítja a generációnkat. Mindannyian egy olyan projektet szerettünk volna közösen megvalósítani, ami a figyelemefelhíváson túlmutatva valóban segítséget nyújt a bántalmazott gyerekeknek. - mondta Breuer Péter, a POME Youth-üzletág Vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Két tehetséges diákot segít egyéves ingyenes internethozzáféréssel a Vannet
- Átadták „Az internet mindenkinek jár” pályázat díjait
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- Kivételes ügyfélélmény, csökkentett költségek
- Új intelligens WiFi rendszer a szolgáltatóknak
- Nagy sebességű wifi-hozzáférés Siófokon és Zamárdiban
- Nyártól a kempingezők is wifizhetnek a Balatonnál
- Az internetes áfacsökkentés árcsökkentő hatása maradéktalanul érvényesült
- Szülőrendőrség: a teljes online elzárás nem mindig a legjobb megoldás
- Mi folyik a hálózaton? – A hálózat vonzásában