A Huawei az egyedüli kínai a legértékesebb márkák rangsorában
2018. május 29.
A Huawei egyedüli kínai márkaként ismét felkerült a FORBES legértékesebb brandeket összegző 2018-as (Most Valuable Brands) listájára. Az összeállítás szerint a vállalat márkaértéke egy év alatt 15 százalékkal emelkedve, 8,4 milliárd dollárra nőtt, ezzel a Huawei a 79. helyre lépett előre a rangsorban.
A Forbes minden évben összeállítja a világ 100 legértékesebb márkájának listáját, amelyre több mint 200 nemzetközi jelöltből választja ki a legjobbakat. A rangsorba, amelyet idén is technológiai cégek uralnak, ismét egyedüli kínai márkaként került be a Huawei. A vállalat 2017 után idén másodszor szerepel a listán, amelyen egy év alatt kilenc pozíciót javítva a 79. helyre lépett előre. A Forbes szerint a Huawei márkaértéke a tavalyihoz képest 1,1 milliárd dollárral, 8,4 millárd dollárra nőtt.
A Huawei megőrizte előkelő 3. helyét az okostelefon gyártók körében globálisan, a siker pedig többek közt annak tudható be, hogy a tavaly bemutatott P10 és Mate 10 modellekkel tovább tudott erősödni a felsőkategóriás termékek piacán is.
Az IDC 2018. I. negyedéves jelentése alapján a Huawei globális részesedése az okostelefonok piacán a tavalyi 11,7 százalékhoz képest 13,8 százalékra nőtt, az idén márciusban bemutatott prémium kategóriás készüléksorozata, a P20 széria pedig minden korábbinál jobb nemzetközi eladási mutatókat produkált. Az állandó innovációra való törekvés és fogyasztói igények folyamatos monitorozása is hozzájárul a sikerhez, a Huawei éves riportja szerint 2017-ben 89,7 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre, ami éves árbevételének közel 14,9 százalékát jelentette.
A vállalatnak nem ez első nemzetközi elismerése az idén. Februárban a Brand Finance TOP 500 márkaérték szerinti rangsorában a Huawei az előkelő 25. helyen végzett, 38 milliárd dolláros eredménnyel.
Kapcsolódó cikkek
- Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt
- A Huawei vállalati üzletága fejlődött a legdinamikusabban tavaly
- Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben
- Tovább nőtt a Huawei márkaértéke
- 13 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke
- 20 százalékkal növelte okostelefonjai eladását a Közép-, Kelet- és Észak-Európa régióban a Huawei
- 15 százalékkal nőtt a Huawei árbevétele 2017-ben
- AEOC engedélyt kapott a Huawei
- A Huawei Európában elsőként Magyarországon kapott AEOC engedélyt
- A Fortune 500 lista első 100 helyezettje közé bekerült a Huawei