Biztonságban vannak az adataink a Vibernél
2018. május 2.
Miután bizonyos üzenetküldő applikációkban és social media felületeken adatvédelmi visszaélések történtek, - sok esetben az adatok hanyag kezelése miatt - a felhasználók világszerte aggodalmukat fejezték ki személyes adataik védelmével kapcsolatban.
A felhasználók üzenetküldő applikációk iránti bizalma megrengett, a személyes adataik védelméről szóló hírek pedig azóta is a világ egyik fő beszédtémáivá lettek. Napjainkra világossá vált, hogy különböző okokból – közbiztonság védelme és a megosztott tartalmak feletti felügyelet - bizonyos üzenetküldő applikációk elolvassák a felhasználók privát beszélgetéseit. Egyre többször derül ki azonban ezen tartalmak kereskedelmi felhasználása.
A Viber világszerte több mint 1 milliárd felhasználója számára biztosítja személyes adataik teljes körű védelmét, így ők minden beszélgetésüket csakis a sajátjuknak tekinthetik. A Viber emlékeztető rendszerüzenetek formájában is felhívja felhasználói figyelmét magánéletük védelmére.
1. A Viber alapértelmezettként tekint a személyes adatok védelmére
A Viber végponttól végpontig tartó titkosítást alkalmaz minden eszközön, így nem fordulhat elő, hogy a Viber bármelyik felhasználó egyéni csevegéseiről, telefonos beszélgetéseiről, csoportos beszélgetéseiről, valamint Viber hívásairól és annak tartalmairól tudomást szerezzen. A végponttól végpontig tartó titkosítás funkció bevezetése óta minden felhasználó számára alapértelmezetten érhető el, így aktiválása nem igényel külön erőfeszítést. A felhasználók védelme érdekében továbbra is ez a szolgáltatás marad az egyik legfontosabb a Viber számára.
Más üzenetküldő alkalmazások nem kínálják fel automatikusan a titkosítás funkciót, a felhasználóknak a beállítások között külön be kell azt kapcsolni. Ezért alapértelmezetten számos applikáció hozzáférhet, olvashatja vagy hirdetők számára tovább értékesítheti a felhasználók privát beszélgetéseit. A Viber számára nem lehetséges, hogy felhasználói személyes adatait értékesítse, mert nincs hozzáférése felhasználói privát beszélgetéseihez.
2. Az üzenetek szükség szerint utólag törölhetők
A Viber lehetővé teszi felhasználói számára, hogy a maguknak, vagy másoknak küldött üzeneteiket töröljék. A már elküldött, de utólag törölt üzenet nem jelenik meg többé sem a saját, sem pedig a másik fél eszközén. Az üzenet küldése óta eltelt idő sem számít, a felhasználók bármikor törölhetik azt.
3. Eltűnő üzenetek küldése a Secret Chats funkcióban
Bizonyos üzenetek olyan információkat tartalmazhatnak, amelyek kiemelt diszkréciót igényelnek. A Secret Chats segítségével a felhasználók időzítővel láthatják el üzeneteiket, amelyek azok elolvasása után a megadott időtartam lejártakor automatikusan törlődnek mind a küldő, mind a fogadó fél eszközéről. Az Androidos készülékekről küldött Secret Chats üzeneteket továbbítani, valamint képernyőfelvételt készíteni róluk nem lehet. IPhone készülékek esetén az üzenetekről engedélyezett a képernyőfelvétel, azonban az üzenet küldője értesítést kap, ha a fogadó fél rögzíti az üzenetet. A Secret Chats funkció üzenetei egy megkülönböztető jellel jelennek meg a felhasználók főképernyőjén.
Ellentétben más üzenetküldő alkalmazásokkal, a Viber az egyetlen olyan applikáció, amely 100%-os védelmet nyújt felhasználóinak a fent felsorolt adatvédelmi intézkedések segítségével. A privát beszélgetések – mint az egyéni- és csoportos csevegések, valamint a hang- és videóhívások – csak azokra a felekre tartoznak, akik részt vesznek a beszélgetésben.
Kapcsolódó cikkek
- Hét éve kapcsolja össze a Viber az embereket szabadon és biztonságosan
- Hét éve kapcsolja össze a Viber az embereket szabadon és biztonságosan
- 100%-ban megbízható adatvédelem a Vibernél
- Az Adatsólyom cégek tízezreinek segít felkészülni a kötelező GDPR-ra!
- Biztos, hogy a 6 milliárdos bírság nem érinti az Ön cégét?
- Így szerezhet jobb állást 20 perc alatt
- A világ legmenőbb melóit köszönhetjük a web 2.0-nak
- Teljes mértékben senki nem tud felkészülni az adatvédelmi szabályozásra
- GDPR: Nincs 100 százalékos megfelelés
- Közösségi média adatvédelmi incidens: mit tanulhat a globális botrányból egy hazai KKV?