140 diáknak volt élmény a tanulás a Microsoftnál
2018. április 20.
Hat iskola összesen 140 diákját látta vendégül budapesti irodájában a Microsoft az idei Digitális Témahéten. A gyerekek nem csupán megismerkedhettek a kódolás alapjaival, de a Minecraftország mozgalomhoz csatlakozva kedvenc magyarországi helyszíneiket is megépíthették.
A digitális, csoportmunkára építő, élményalapú oktatás létrehozása és a digitális kompetenciák fejlesztése a Microsoft Magyarország első számú prioritása, épp ezért csatlakozott örömmel az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) kezdeményezéséhez, a Digitális Témahéthez. A digitális kompetenciák fejlesztésére, valamint a modern tanítási eszközök és módszerek elterjesztésére irányuló kezdeményezésben idén mintegy 1000 iskola vett részt az ország számos pontjáról.
A budapesti Graphisoft Parkban található Microsoft-központba 140 kisdiák érkezett az ország hat iskolájából, Maklárról, Szigetszentmiklósról, Ceglédbercelről, Törökbálintról, Valkóról és Budapestről. Programjukat közösen állították össze a Microsoft diáknagykövetei, a Student Partnerek, és az oktatásért felelős szakmai csapat. A hét folyamán a gyerekek nem csupán megismerkedhettek a vállalat világhírű, nyílt játékterű kreatív játékával, a Minecraft oktatási verziójával, de számos hasznos dolgot is megtanulhattak a Windows 10 és az Office 365 használatával kapcsolatban.
A Digitális Témahéten Minecraftország is tovább épült: a Microsoft Magyarország és a Budapest School közös felhívására minden iskola diákjai közösen építették fel az ország egyik nevezetes épületét a lakóhelyükhöz közel. A Minecraft: Education Edition segítségével már korábban elkészült egyebek mellett az Országház, a Magyar Állami Operaház és a Pécsi székesegyház, amelyeket már meg is lehet tekinteni.
„A gyerekek a játékos tanulásra a legfogékonyabbak, a tudás hatékony átadása pedig a pedagógusoknak is sikerélmény és öröm” – fogalmazott Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási területének vezetője. Szerinte a Digitális Témahét és a Minecraftország egyaránt az oktatás élményalapúvá tétele felé mutatnak, miközben a tanárok digitális képességeit is fejlesztik, valamint megváltoztatják az oktatásban dolgozók szemléletét. Merényi úgy véli: „mindez kreatívabb társadalmat és erősebb digitális gazdaságot eredményez, azaz egy modernebb, erősebb Magyarországot”.
A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP kiemelt jelentőséggel a Microsoft Magyarország szempontjából, hiszen ennek keretében készült el a Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája A DOS egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, vagy a 3D nyomtatással.
A Microsoft elkötelezett amellett, hogy a legfiatalabb korosztálynak is tudatosan fejlesszék a digitális tudását, hiszen ez jelenti az alapot a modern Magyarország gazdaságának. A Microsoft több mint 15 éve elkötelezett támogatója a magyar oktatási rendszer modernizálásának. A Microsoft célja, hogy a magyar oktatási rendszerből olyan fiatalok jöjjenek ki, akik ismerik a robotika, a kiterjesztett valóság és a 3D nyomtatás nyújtotta lehetőségeket. Ezekre rengeteg oktatási demonstráció alapul, ráadásul alap-technológiáknak számítanak a modern gazdaságokban.
Kapcsolódó cikkek
- Tanul a gyerek, ha játszik
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- Még öt napig lehet jelentkezni a III. Digitális Témahétre
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- Összefogás a gyerekek digitális oktatásáért
- Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
- Játékosan forradalmasítja az oktatást a Microsoft
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján