Megosztott jövő: a Dell Technologies bejelentette legújabb kutatásának eredményeit
2018. február 5.
A Dell Technologies legújabb globális kutatása szerint nem egységes jövőképpel lépünk be a gép-ember kapcsolat új korszakába.
A világszerte megkérdezett 3800 üzleti vezető fele úgy látja, hogy az automatikus rendszerek bevezetésével több idő fog felszabadulni, míg a másik 50 százalék nem hisz ebben. 42 százalékuk úgy gondolja, hogy a feladatok gépekre hárításával növekedni fog a munkahellyel való elégedettség, míg 58 százalékuk nem ért egyet ezzel.
A Vanson Bourne által végzett kutatás a Dell Technologies eredeti tanulmányát követi, amelynek címe Realizing 2030: The Next Era of Human-Machine Partnerships (Kitekintés 2030-ra: az ember és gép közötti kapcsolat következő korszaka). A tanulmány azt jósolja, hogy 2030-ra a technológiai fejlődés minden korábbinál gazdagabb és mélyebb kapcsolatot teremt majd az emberek és a gépek között. Ezzel az üzleti vezetők is egyetértenek: a válaszadók 82 százaléka arra számít, hogy a vállalataik alkalmazottai és gépei öt éven belül integrált csapatként fognak együttműködni.
A vélemények megoszlanak abban a kérdéskörben, hogy a jövő lehetőséget vagy fenyegetést jelent-e, és hogy mi a teendő a kockázatok csökkentése érdekében.
- a válaszadók 48 százaléka szerint minél inkább a technológiára támaszkodunk, annál több vesztenivalónk lesz egy kibertámadás esetén; 52 százalék nem tart ettől;
- az üzleti vezetők 50 százaléka egyértelmű protokollok bevezetését szorgalmazza az autonóm gépek meghibásodása esetére; a többiek nem foglalkoznak ezzel;
- 45 százalékuk szerint a számítógépeknek képesnek kell lennie arra, hogy különbséget tegyenek jó és rossz parancsok között; 55 százalékuk szerint erre nincs szükség.
„Érthető, hogy az üzleti világ megosztott ezekben a kérdésekben. Általában két szélsőséges jövőkép a jellemző: az aggódó, hogy az emberi hozzájárulás feleslegessé válik, valamint az optimista szemlélet, miszerint a technológia majd megoldja a legnagyobb társadalmi problémáinkat. E különböző nézőpontok megnehezíthetik a vállalatok számára a jövőre való felkészülést, és minden bizonnyal hátráltatják a vezetők azon törekvéseit, amelyek a szükséges változtatások bevezetésére irányulnak” – mondta Jeremy Burton, a Dell Technologies marketingigazgatója.
A bekövetkezni látszó változások fényében 56 százalék arra számít, hogy az iskolák a „mit tanuljunk” helyett a „hogyan tanuljunk” módszerek tanításával készítik majd fel a tanulókat az olyan állások betöltésére, amelyek ma még nem is léteznek. Ez egybevág az IFTF előrejelzésével, miszerint a 2030-ban létező állások 85 százalékát jelenleg még fel sem találták.
Korlátok között
Számos vállalat nem halad elég gyorsan és nem fektet elegendő energiát a fejlődésbe ahhoz, hogy minden területen sikeresen integrálja a legújabb technológiákat, és ezáltal váljon sikeres digitális vállalkozássá. Csak a szervezetek 27 százaléka tartja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében. 42 százalékuk nem tudja, hogy képes lesz-e tartani a versenyt a következő évtizedben, többségüknek (57%) pedig jelenleg is nehézséget okoz lépést tartani a fejlődés tempójával.
A sikeres digitális vállalkozássá válás legfőbb korlátai 2030-tól:
- Digitális jövőkép és stratégia hiánya: 61%
- Felkészült munkaerő hiánya: 61%
- Technológiai korlátok: 51%
- Időbeli és anyagi korlátok: 37%
- Törvények és jogszabályok: 20%
Mindenki egyetért abban, hogy szükség van az átalakulásra
Bár a vezetők véleménye megoszlik a jövőképüket és a hátráltató korlátaikat illetően, az átalakulás szükségességében egyetértenek. A vállalkozások többsége úgy látja, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére is fejlődni fognak a következő öt évben.
Az öt éven belül megvalósítható fejlődési irányok:
- Megfelelő kiberbiztonsági védelem bevezetése: 94%
- Termékek szolgáltatásként való biztosítása: 90%
- Átállás a szoftveralapú üzleti működési modellre: 89%
- A kutatás és fejlesztés előre fogja mozdítani a vállalatot: 85%
- "Hyper-connected" felhasználói élmény biztosítása virtuális valóság (VR) használatával: 80%
- Ügyféligények előrejelzése mesterséges intelligencia használatával: 81%
„Jelentős változások korának a küszöbén állunk. Az üzleti vezetők különféleképpen látják a jövőt, de egy véleményen vannak arról, hogy az átalakulás feltétlen szükséges. Az ügyfelekkel folytatott eszmecserék alapján úgy gondolom, egy meghatározó pillanathoz közelítünk az időben. A vállalkozások vagy megragadják a gyeplőt és átalakítják az informatikai, munkaerővel kapcsolatos és biztonsági megoldásaikat és ezáltal meghatározó szerepet játszanak a jövőben, vagy lemaradnak” – tette hozzá Jeremy Burton.
Kapcsolódó cikkek
- A tudatosság hiánya okozza az egyik legnagyobb veszélyt a vállalkozások számára
- Létfontosságú az informatikai biztonsági tudatosság a vállalkozásoknál
- Dell kutatás a gép-ember kapcsolatról
- A kiemelkedő ügyfélélmény kulcsa az elégedett munkaerő
- Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs
- Jó fizetés mellé játszószoba is jár az informatikusoknak
- Idén még jobban megkérik az árukat az informatikusok
- Így vásárolunk autópálya matricát
- Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink
- Egyre több autópálya matricát vásárolunk online vagy mobilon