“Felhő mesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól
2018. január 31.
Az Oracle felmérése szerint feltörekvőben van egy új vállalati réteg, az ún. „felhő mesterek” csoportja, akik a felhőszolgáltatások előnyeit kihasználva kritikus előnyre tesznek szert a piaci versenyben.
A Longitude által kivitelezett globális felmérésében mintegy 730 informatikai szakértőt kérdeztek meg. Ebből kiderül, hogy a haladó szemléletű vállalatok egy nemrég megjelent, kisebb csoportja, az ún. „felhő mesterek” olyan szintű fejlettséget értek el a felhőszolgáltatások terén (átlagosan 70% vagy annál is több alkalmazásukat emelték a felhőbe), hogy teljesítményük jóval meghaladja versenytársaikét.
A felmérés szerint a válaszadók 12%-át jelentő „felhő mesterek” sokkal inkább az adatokra támaszkodnak, innovatívabbak, továbbá az ügyféligényekre is sokkal gyorsabban, relevánsabb és agilisabb módon tudnak reagálni. A „felhő mesterek” a legnagyobb növekedést érték el a teljesítmény és a versenyképesség terén. Ezek a vállalatok képesek maguk mögött hagyni versenytársaikat, ezzel jelentősen megosztva az iparágakat, amelyekben működnek.
A lemaradók szimplán próbálnak felzárkózni, annak ellenére, hogy többségük rendelkezik felhő stratégiával és annak bevezetése folyamatban van vállalataiknál. Érdekes módon a megkérdezett IT szakemberek több, mint harmada (35%) állította, hogy teljesen kiforrott és nagyrészt bevezetett felhő stratégiával rendelkezik, közülük viszont csupán 18% sorolható a „felhő mesterek” táborába. Ez az arány jól mutatja a különbséget a között, hogy a vállalatok mit állítanak magukról, és hogy valójában miként működnek. Magáról a felhő stratégiáról még többen (43%) állították, hogy jól haladnak annak bevezetésével, ezzel szemben a válaszadók ötöde arról számolt be, hogy a felhő stratégia fejlesztéssel még gyerekcipőben járnak.
A felhő azonban nem az egyetlen technológiai beruházás, amire a vállalatoknak 2018-ban gondolniuk kell. Az Oracle kutatásából az is kiderül, hogy a vállalatok igyekeznek az új évben kihasználni az új, innovatív technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás vagy az automatizáció.
Az IT vezetők több, mint negyede úgy vélekedett, hogy az automatizációnak fontos szerepe van üzleti szempontból, és csak másodsorban említették annak jelentőségét, hogy a vállalat képes legyen többplatformos szolgáltatásokat nyújtani. Az IT vezetők ötöde tartotta fontosnak a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást a vállalatán belül.
Andrew Sutherland, az Oracle hardver és technológiai alelnöke az EMEA és APAC régióban elmondta: „2018-ban a ’felhő mesterek’ és a mögöttük lemaradók között még tovább nőhet a szakadék. Azt már most is láthatjuk, hogy a legnagyobb tapasztalattal rendelkezők tudják leggyorsabban kihasználni az új vállalati technológiák előnyeit és az új fejlesztési metodológiákat, képesek ezekkel lenyűgözni az ügyfeleiket, vagy olyan léptékű versenyelőnyt alakítanak ki, amellyel kitűnhetnek a többiek közül. A gyors piacra jutás egyrészt a tapasztalaton múlik, hogy hogyan tudja egy vállalat adaptálni az újabb technológiákat, másrészt pedig hogy a megfelelő felhő platformba, infrastruktúrába és eszközökbe invesztál-e. Aki most nem zárkózik fel, akár végleg háttérbe szorulhat a piaci versenyben.”
Ugyan a válaszadók közel kétharmada egyetértett abban, hogy a felhő segítségével a vállalatok képesek jobban kiszolgálni az ügyféligényeket, magasabb szintű együttműködést, skálázhatóságot és agilitást tesz lehetővé, a biztonsággal kapcsolatos félelmek továbbra is jelen vannak. A felmérésben megkérdezettek körülbelül 54%-a érzi úgy, hogy súlyos biztonsági kérdéseket vet fel az IT folyamatok és adattömegek felhőbe való helyezése. Ezzel szemben 72% szerint az alkalmazások nagyobb biztonságban vannak a felhőben, mint korábban.
Akiket az adat vezérel
Az elemzési képességek terén a felmérés szintén éles különbséget mutat azon vállalatok között, akik fejlettebb, illetve kevésbé fejlett felhő technológiával élnek. Az előbbiek 60%-a állította, hogy sokkal könnyebben elemez bármilyen típusú adatot és jelentős előnyei származnak a gépi tanulásra alapozó automatizációból és vizualizációból, míg a felhőt kevésbé kiaknázó cégeknek csak egy harmada tapasztalta ezt.
Nyolcból tíz magas fejlettségű felhő technológiával rendelkező vállalat mondta, hogy számottevő nyeresége keletkezett azáltal, hogy az adatait a felhőbe migrálta, továbbá hogy ezáltal képes különböző adatelemzési modellekkel kísérletezni. Közel ugyanennyien állították, hogy jobb belátást nyertek az adataikba a felhőnek köszönhetően.
Legfőképp a cégek integrálják az adatelemzési képességeiket egyetlen felhő platformba, amely biztonságos hozzáférést nyújt az adatokhoz mind a telephelyeken, mind a felhőbeli adatforrásokban, ahol a legtöbb előny érvényesül.
Az Oracle Cloud Infrastructure platformját választók között találunk például olyan vállalatokat, mint a Skanksa, Pragmatyxs, Australian Finance Group, Benchmark, Pernod Ricard Asia, Telesoft és Total.
Tudnivalók a kutatásról
Az Oracle és az Intel a Longitude Research céggel összefogásban 730 vezető, illetve senior beosztású informatikai szakembert kérdezett meg 13 különböző országban (Ausztrália, Brazília, Dél-afrikai Köztársaság, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Mexikó, Németország, Szingapúr). A megkérdezett vállalatok mindegyikének éves bevétele elérte vagy meg is haladta az 1 milliárd dollárt (13%-uknál ez 10 milliárd dollárt vagy annál magasabb összeget is jelentett). A felmérésben érintett vállalatok az alábbi iparágakhoz kapcsolódnak: energiaipar/közművek, autógyártás, csomagolt fogyasztási cikkek, kiskereskedelem, egészségügy, olaj- és gázipar, pénzügyi, biztosítási és telekommunikációs szolgáltatások, média és szórakoztatóipar.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás egyre inkább segíti az emberi munkavégzést
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Felhő alapú intelligens informatikai megoldások
- Intelligens városirányítási rendszereket fejlesztett az IBM vezette konzorcium
- Új szemléletmód a fogyasztók eléréséhez
- A teljesítmény és a márkaépítés összhangja
- Célzott támadások az ipari létesítmények ellen
- Sérülékeny világ
- Az SAP Hybris a fogyasztói szokásokat vizsgálta
- A jó kapcsolat titkai – így kezeld a fogyasztódat!