Így fest a fogyasztók 5G-s kívánságlistája

Az Ericsson a mai napon kiadta az eddigi legrészletesebb 5G-vel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról szóló tanulmányt, mely világszerte 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentálja. Az 5G-alapú fogyasztói jövő felé (Towards a 5G consumer future) címmel megjelentetett iparági elemzés egy fogyasztói véleményekből levezetett, hat elemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene.

„Legújabb felmérésünkben az 5G-vel kapcsolatos fogyasztói véleményeket nem elkülönítve vizsgáltuk, hanem azokat a még beteljesítetlen felhasználói elvárásokat igyekeztünk feltárni, amelyeknek a szolgáltatóknak a technológia bevezetése során meg kellene felelniük – mondta el Jasmeet Sethi az Ericsson Consumer & Industry Lab vezető tanácsadója – A vásárlók sokféle változást akarnak a vásárlási élmény könnyedségétől kezdve a tényleges hálózati teljesítmény javításáig, és azt is szeretnék, ha ezek a változások akár már most is megvalósulnának.”

 

Íme a fogyasztói kívánságlista hat tétele:

Adatcsomagoknál jóval több kell 

A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobil szerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatív szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakítására. 

 

Több szolgáltatást az 5G-vel

Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százaléka számára vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A fogyasztók arra számítanak, hogy az 5G az indulástól számított 3-4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. 

 

Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kínálni: pl. hosszabb akkumulátor használati időt, vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.

 

 

Gigabájtok, mint fizetőeszköz 

Jelenleg még egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 gigabájtnyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve nem kevesebb mint 1,5 terrabájtot tesz ki. Ötből kettő - majdnem minden második - fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.

 

Erőfeszítésektől mentes, könnyed vásárlási élmény, érthetőbb szolgáltatói csomagok

Tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszítést igényel.

 

A korlátlanság érzése

A fogyasztók nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.

 

Valós hálózati teljesítményt

A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció