Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében
2017. december 7.
Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya kimutatta, hogy a digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévőségek kezelésének területén.
A megkérdezett 3400 európai vállalat 49%-a saját folyamatait erősen digitalizáltnak tartja, de csupán a cégek 18%-a küld késedelmesen fizető ügyfeleinek digitális felszólítást.
A kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a folyamat némileg előrébb tart az európai és a regionális átlagnál egyaránt. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55%-a tartja saját folyamatait erősen digitalizáltnak, ám mindössze 19%-uk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben.
Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly előnyöktől esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42%-a gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38%-uk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. Ezzel szemben csupán a vállalatok 11%-a érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévőség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethető e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik. Az EOS Csoport stratégiája kiemelt területként kezeli a digitalizált kintlévőség-kezelést, amiben cégcsoportunk európai szinten úttörő szerepet tölt be” – jelentette ki a szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- T-Systems Symposium 2017
- Most épül a digitális jövő
- “Az Év Vállalata - 2017” díjat nyert az ABB
- 2017-ben a Frost & Sullivan az ABB-nek ítélte oda ”Az Év Vállalata” díjat
- A start-up vállalkozásokba befektető cégek adókedvezményt kapnak
- December közepétől igénybe vehető az angyalbefektetői adókedvezmény
- Digitalizáció az irodában
- Robotokkal segíti adminisztratív dolgozóit a Ge Global Operations
- A Fujitsu és az SAP közösen dolgoznak ki innovatív IoT- és AI-szolgáltatásokat
- A Fujitsu az SAP-val összefogva támogatja az ügyfelek digitalizációját