A magyar vásárlók Black Friday-es vásárlási szokásai
2017. november 22.
Az Extreme Digital november 17-én sikeresen lezajlott Black Friday-án 80 ezer terméket vásároltak az akcióvadász vásárlók, akik összességében mintegy egymilliárd forintot spóroltak meg a fekete pénteki vásárlással.
Hétfő délutánra már a rendelések egyharmadát kézbesítették, egy héten belül – még a karácsonyi roham előtt - pedig a csomagok 90 százalékát házhoz szállítják. A nagy sikerre való tekintettel november 24-én akár 50%-os mértékű árengedményt kínáló őrült akciók várják majd az érdeklődőket a www.edigital.hu-n.
Az Extreme Digital fekete péntekén ezerféle kategória százezer terméke közül vásárolhattak az érdeklődők néhány perccel reggel hét óra és éjfél között a webáruház ideiglenes Black Friday szekciójában. Az akciós nap tizenhét órája alatt 80 ezer darab terméket vásároltak meg az érdeklődők, amely tavalyhoz képest jelentős, közel 20 százalékos növekedést jelent mind a rendelések száma, mind pedig az árbevétel tekintetében.
Ahol élnek magyarok, onnan rendeltek is
A legtöbb érdeklődő reggel 7 óra 20 perckor volt a webáruházban, ekkor hatvanezren böngészték a kínálatot egyidejűleg. A Black Friday a környező országok magyarlakta településeiről is jelentős forgalmat generált. Ezen kívül jelentős számú megrendelés érkezett a Londonban élő magyaroktól is, magyar címekre való kiszállítással.
A múlt heti fekete péntek vásárlói között az Extreme Digitalnál a férfiak voltal többségben (57,1%), míg a női vásárlók aránya 42,9% volt. Korcsoport szerint a legnagyobb arányban a 25-34 éves korú (34,18%), illetve a 35-44 éves korú (30%) felhasználók vásároltak ezen a napon.
Hasznos termékre és legóra bukik a magyar
Az idei év Black Friday-es slágertermékei az örök kedvenc okostelefonok mellett a háztartási kisgépek (például kapszulás kávéfőző, mikrohullámú sütő), a háztartási nagygépek (mosó-, mosogató-, szárítógépek és hűtőgépek) voltak, illetve minden korábbi éveknél nagyobb sikere volt a LEGO játékoknak is. Az idén először elérhető bútorok közül az egyik nagyméretű sarokülőgarnitúrát vásárolták nagyobb darabszámban.
A hazai vásárlók döntő többsége továbbra is a készpénzes vagy átvételkor történő bankkártyás fizetést részesíti előnyben, online bankkártyás fizetéssel a vásárlások mintegy 15%-ában rendezték az áru ellenértékét – de például a Londonból érkező megrendelések csaknem mindegyike ilyen volt.
Idén minden második vevő elmegy a termékért
A tavalyi 38%-ról 50%-ra emelkedett a bolti átvételt kérők aránya, ami azt mutatja, hogy a magyar vásárlók jobban szeretik jól megnézni vásárlás előtt és személyesen kifizetni a rendeléseket. Az Extreme Digital országszerte 17 szaküzletében biztosítja a normál méretű fekete pénteki termékek átvételét 5 napos határidővel. Személyes átvétel esetén hitelre is lehet vásárolni Black Friday-es termékeket az Extreme Digitalnál, ezt a lehetőséggel eddig a vevők 12 százaléka élt.
Minden rendben a kiszállítással
Nem lehet okuk panaszra a házhoz szállítást választó vásárlóknak sem: a fekete pénteki megrendelések első hétezer csomagja még aznap útnak indult, hétfőre pedig az összes csomag egyharmadát kézbesítették a futárok a vásárlóknak. Egy héten belül az összes Black Friday-es csomag mintegy 90%-át megkapják a vásárlók.
A nagy sikerre való tekintettel az Extreme Digital kedvezni próbál azoknak a vásárlóknak is, akiknek nem sikerült múlt héten akciósan vásárolni, ezért érdemes lesz most pénteken (november 24-én) is korán kelni, hisz több száz terméket árát újra lecsökkentik az őrült napok keretében a www.edigital.hu-n.
Kapcsolódó cikkek
- Black Friday az Extreme Digitalnál
- Az ünnepi szezon kiemelt időszak az online bűnözőknek is
- Ne hagyjuk, hogy meghekkeljék a karácsonyt!
- A Black Friday egyre felkapottabb hazánkban is
- Black Friday: az éves forgalom negyede?
- Karácsonyi ajándékozási szokások
- Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra
- Megújult az eMAG logisztikai központja
- 3 millió eurót költött az üllői raktárának bővítésére és fejlesztésére idén az eMAG
- Az Ecommerce Hungary állásfoglalása a Mall.hu ügy kapcsán