A Black Friday egyre felkapottabb hazánkban is
2017. november 21.
Már majdnem itt van az idei Black Friday! Ez a hagyomány, mely az Egyesült Államokban, a 20. században született, ma már egész Európában, így Magyarországon is nagyon népszerű. Az eseménynek köszönhetően termékek széles skáláját szerezheted be exkluzív kedvezményekkel.
Tavaly közel 2,1 millió felnőtt vásárolt ezen a napon, idén ez már meghaladhatja a 3,3 milliót. Az esemény nemcsak online, hanem offline is sikeresnek bizonyul. A 2,1 millió vásárló közül tavaly 800 ezren csak az ilyen akciót hírdető webshopokon, míg 510 ezren a Black Friday-t hírdető üzletekben vásároltak, 700 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
Black Friday már Magyarországon sem újdonság, egyre többen készülnek tudatosan a leárazásokra. Sokan rendszerint már pár nappal előtte listát készítenek az általuk vásárolni kívánt termékekről, és bár a vásárlók 51%-a továbbra sem készül fel előre, mindig megnézi milyen akciók várhatóak az eseményen.
Leginkább az elektronikus eszközök fogynak ilyenkor tömegesen, de emellett még kedveltek a Lakberendezés, Ruházat és Cipők kategóriái is.
A teljes éves forgalom negyede származik a Fekete Péntek akcióiból. Átlagosan 36 000 Ft értékben vásárolunk ez a potenciális vásárlók számára kivetítve várhatóan 120 milliárdos forgalmat jelenthet.
A Black Friday eredete
De honnan is ered ez a tradíció? A Black Friday kifejezés Amerikában a hálaadás utáni első pénteket jelöli, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek jó pát, a boltok számára veszteséges hónap után. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket. Ez a név sokáig nem volt használatban, de valamikor a 80-as években az üzletek megpróbáltak előnyt kovácsolni belőle azáltal, hogy korábban nyitottak, és kedvezményekkel kínálták termékeiket.
2017 november 24.-én a shopalike.hu-n rengeteg exkluzív ajánlat vár a legnépszerűbb kategóriákban, mint például a cipők, táskák és bútorok, ezenfelül kedvezmények a legjobb márkákra, például a Desigual-ra és az Adidas-ra. Ne szalaszd el a lehetőséget, hogy a legjobb árakon szerezhesd be kedvenc termékeidet és felkészülhes a közelgő karácsonyi időszakra.
Kapcsolódó cikkek
- Black Friday: az éves forgalom negyede?
- Karácsonyi ajándékozási szokások
- Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra
- Az eNET friss kutatása a Black Friday-t járja körül
- Itt a Black Friday – közel 3,5 millióan számítanak rá
- Fogyasztóvédelmi tapasztalatok és jó tanácsok az online vásárláshoz
- Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz
- Idén is rekorddöntésre készül az eMAG
- Az eMAG-on idén akár 70 százalékos árengedményeket is találhat Black Friday napján
- A ShopAlike átfogó elemzése az európai e-kereskedelem trendjeiről és kulcsfontosságú mozgatóiról