Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
2017. szeptember 30.
A globális online kereskedelem egyik meghatározó vállalata öt pontban foglalta össze az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.
Bár a nyár még csak most ért véget, a webáruház tulajdonosok jobban teszik, ha máris megkezdik a felkészülést a téli ünnepekre, mert aki november végén nem áll készen az e-kereskedelem egyik legnagyobb eseményére, és az azzal kezdődő rohamra, rögtön versenyhátrányból vághat neki az év legforgalmasabb időszakának. Az biztos, hogy érdemes felkészülni, mert a 18-50 év közötti magyarok 28%-a vásárol ezen a napon, többségük online áruházakban tervezi megtalálni a számára legmegfelelőbb ajánlatot, ráadásul 34%-unk több mint 60 ezer forintot tervez költeni. A biztonságos és kényelmes online fizetési megoldásairól ismert PayPal összegyűjtötte, hogy milyen kulcsterületekre kell fókuszálnia azoknak a webshopoknak, akik maximalizálni szeretnék forgalmukat a Black Friday napjával kezdődő ünnepi időszak során.
1. Mobiloptimalizált weboldal fejlesztése
A fogyasztók egyre nagyobb arányban szeretnek mobilon böngészni és vásárolni, a StatCounter statisztikái szerint tavaly óta a mobilforgalom az összes internetforgalom már több mint 50% -át teszi ki. Mindennél fontosabb szempont tehát, hogy a webáruház maradéktalanul megfeleljen a mobil eszközökön (okostelefonok, tabletek) történő megjelenítés igényeinek, hiszen enélkül a potenciális vásárlók felét elveszíthetjük. A optimalizálás célja, hogy a látogatók gyorsan és egyszerűen tudjanak navigálni, keresni, kiválasztani egy terméket és fizetni. Először is érdemes róla megbizonyosodni, hogy az oldalunkon történő böngészés kis képernyőn sem egy rémálom, majd gondoljuk végig, hogyan egyszerűsíthetjük ezeket a folyamatokat. Használj nagy méretű betűket, nyomógombokat és minimalizáld a szükséges adatbevitelt. Ne felejts el gondoskodni a megfelelő ütemezésről, a teszteléseknek időben meg kell történniük, hogy a Black Friday-re minden tökéletesen működjön. Ha további információra van szükséged, nézd meg az olyan e-kereskedelmi platformokat, mint a Shopify, a SquareSpace, vagy a BigCommerce, amelyek segítségével pillanatok alatt létrehozhatsz egy mobiloptimalizált webshopot.
2. Egyszerűsítsd a fizetés folyamatát!
Ha egy vásárló valamit nem tud néhány kattintással megvenni, könnyen lehet, hogy a fizetés megtörténte előtt megszakítja a vásárlás folyamatát. Ezt támasztja alá az a kutatás is, amely szerint a kosárelhagyások 45 százaléka közvetlenül a fizetés előtt történik. A problémát többek között az olyan egyszerű és zökkenőmentes megoldásokkal lehet áthidalni, mint például a PayPal’s One Touch, amely a visszatérő felhasználókat bejelentkezve tartja, így a szolgáltatás aktiválása után már csupán egyetlen kattintás is elég a fizetéshez. A vásárlók nagyra értékelik, ha nem kell jelszavakkal bajlódniuk, és ennyivel is kényelmesebbé teszed az életüket. Mindez az offline üzletekre is igaz, egy mobiltelefonhoz csatlakoztatható bankkártya olvasóval bárhol és bármikor tudsz fizetéseket fogadni.
3. Használd az alábbi üzleti hatékonyságot növelő eszközöket
Bár a fogyasztók ma már számos digitális csatornán elérhetők, az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja, hogy információkat juttassunk el potenciális vásárlóknak az ünnepi időszak akcióiról, a legközelebbi leértékelésekről. A hatékony e-mail marketinghez érdemes igénybe venni az erre a területre specializálódott szolgáltatások segítségét, mert néhány kattintással olyan hírleveleket tudsz küldeni a célközönségednek, mint a világ legnagyobb online áruházai. További előnyük, hogy az olyan vállalatok, mint a Mailchimp, vagy a Constant Contact nagy tapasztalattal és know-how-val rendelkeznek a területen, így az ezeket az odalakat igénybe vevő kereskedők az üzlet más területeire tudnak összpontosítani.
4. Szerezz tőkét és finanszírozd az ügyfeleket is!
Az ünnepek idején a pénzügyi eszközök a fogyasztók és üzlettulajdonosok számára egyaránt korlátozottan állnak rendelkezésre. A vállalkozásoknak ilyenkor olyan intézkedésekkel kell kezelhetővé tenni a hirtelen megugró keresletet, amelyekhez új pénzügyi források bevonására lehet szükség. Ilyen intézkedés lehet például a raktárkészlet növelése, vagy új alkalmazottak felvétele. A megfelelő likviditás biztosítása kulcsfontosságú lehet a siker szempontjából, ezért szükség estén érdemes lehet kifejezetten egy a kisvállalkozások számára létrehozott hitelkonstrukciót igénybe venni. Az érme másik oldala, hogy a hitelfelvételi lehetőségeknek köszönhetően a webshopban böngésző vendégekből is könnyen vásárló válhat. Például azzal, hogy az online fizetés során lehetőséget kínálunk a fogyasztóknak a hitel igénybevételével történő vásárlásra, növelhetjük az esélyét, hogy magasabb árkategóriájú termékeket is megvásárolnak.
5. Használd ki az ünnepi időszakot a külföldi piacokon történő értékesítés növelésére is!
A határokon és kontinenseken átívelő globális kereskedelem az internetnek köszönhetően bárki számára egyre könnyebben hozzáférhető. A globális e-kereskedelem folyamatos fejlődése megnyitja a lehetőséget, hogy az olyan ünnepnapok, mint a Boxing Day, vagy a Singles Day a magyar vállalkozások számára is lehetőséget teremtsenek egy új, külföldi vásárlóbázis megteremtésére. A határokon átnyúló értékesítéshez számos online igénybe vehető szolgáltatás áll rendelkezésünkre a világhálón. Ezek segítségünkre lehetnek a weboldalak globális verziójának létrehozásában, az aloldalak lokalizálásában, de találunk olyan vállalatot is, amelyik a termékek kiszállításában /visszaküldésben nyújt teljes körű szolgáltatásokat.
Most még csak kora ősz van, de a Black Friday és az ünnepi vásárlási roham pillanatokon belül itt lesz, ezért számos nehézségtől és fejfájástól kímélheti meg magát, aki időben meghozza a megfelelő döntéseket és megteszi a felkészüléshez szükséges lépéseket. Egy kis munkával és a megfelelő eszközök igénybevételével a te webshopodnak is ez lehet a legforgalmasabb ünnepi időszaka!
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Ma az e-kereskedelem az ígéret földje
- A hazai online kiskereskedelem 1 milliárd euró feletti forgalmat bonyolított 2016. évben
- Kiemelt figyelem az e-kereskedelem iránt
- A PayPal 5 pontja webshop tulajdonosoknak
- Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A GKI Digital az eMAG felkérésére az online vásárlókat kérdezte
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- A pelenka volt a slágertermék 2017 első félévében