Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége megkezdte működését

Áprilisi bejegyzését követve megkezdte működését a készpénzkímélő elektronikus fizetési (helyfüggetlen mobilfizetési) szolgáltatást nyújtó társaságok civil úton szervezett, autonóm érdekképviseleti feladatokat ellátó társadalmi, szakmai szervezete az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ).

Kilenc alapító taggal – a Budapest Bank Zrt., a GIRO Zrt., a Magyar Posta Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., az MKB Bank Zrt., az OTP Bank Nyrt., a Pénzjegynyomda Zrt., a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. – a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kezdeményezésére 2017. áprilisában megalakult az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ). Az EFISZ alapításának fő célja, hogy létrejöjjön egy olyan magyar társaságokat tömörítő szervezet, amely a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési megoldások fejlesztésének, az innovatív szolgáltatási és üzleti modellek kidolgozásának támogatója.

 

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetségének céljai között szerepel, hogy a magyar készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók hazai és nemzetközi érdekképviselete, a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók döntéshozók előtti közös képviselete és érdekképviselete megvalósuljon. A készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások használatával kapcsolatos lakossági edukáció megvalósítása, koordinálása és ezen feladat tekintetében együttműködés kialakítása a kormányzati és pénzügyi szereplőkkel, illetve a készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások közigazgatási és közszolgáltatási bevezetésével kapcsolatos folyamatos koordinációs szerep kialakítása.

 

Az EFISZ a fogyasztóvédelmi szempontból is kiemelt fontosságú Elektronikus Fizetési Szolgáltatások Etikai Kódexének és Etikai Bizottságának létrehozásától, illetve az abban foglalt alapelvek betartásának felügyeletétől azt várja, hogy a feltörekvő innovatív készpénzmentes elektronikus fizetési megoldást kínáló pénzügyi szolgáltatók felhasználóbaráttá és ügyfélcentrikussá teszik tevékenységüket. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció