A világ legnagyobb szépségipari vállalatának technológiai újításai
2017. június 16.
Egy hajkefe, amely olvas a fejbőrünkről és egy tapasz, amely figyelmeztet, ha túlzásba visszük a napozást. Néhány példa a világ legnagyobb szépségipari vállalatának technológiai újításai közül, melyeket a franciaországi Viva Tech világkonferencián mutatnak be. Az esemény a digitális világnak azt jelenti, amit az autóiparnak a genfi autószalon.
Idén második alkalommal vesz részt a párizsi Viva Technology konferencián a L’Oréal, ahol bemutatják a Csoport legújabb technológiai fejlesztéseit. A 3 napos találkozóra a világ minden tájáról érkeznek vállalatok, start-upok és tech őrültek a francia fővárosba, hogy bemutassák, illetve megcsodálják az év digitális újításait.
A szépségipari vállalat technológiai újításai oktatási céllal hozzák közelebb a fogyasztókhoz a szépségápolás helyes szokásait, illetve személyre szabhatóvá teszik azokat.
Az első személyre szabott alapozó
A VivaTech-en először mutatja be a Lancôme legújabb személyre szabott szolgáltatását; a Le Teint Particulier Custom Made technológiája minden nő számára elérhetővé teszi, hogy saját, egyénre szabott alapozó árnyalatot kapjon. A szolgáltatás a szépségtanácsadónál kezdődik, aki beszkenneli a fogyasztó bőrtónusát, ezután az adat beprogramozott algoritmusokon halad át, amelyek meghatározzák a bőrtónushoz passzoló tökéletes alapozó árnyalatát. A formulát ott helyben keverik ki.
Biztonságos napozás egy kis tapasszal
A La Roche-Posay évtizedek óta dolgozik bőrgyógyászokkal. A vállalat technológiai fejlesztésekkel együttműködő csapatával hozták létre a My UV Patch szenzort, amely figyelemmel kíséri az UVA- és az UVB-sugárzást, és egy mobil applikáció segítségével felhívja használói figyelmét arra, hogyan kell biztonságosabbá tenni a napozást, ezzel csökkentve a leégés és akár a bőrrák kialakulásának kockázatát. A szenzor egy ulta-vékony, rugalmas tapasz, amely fotoérzékeny festékeket tartalmaz és az applikáción keresztül figyelmezteti a felhasználót személyes jellemzői (bőrtípus, szem- és hajszín) és napozási szokásai alapján, hogy mikor érdemes újra felvinni a naptejet. A My UV Patch az első olyan hordható UV-szenzor, amelyet napokig lehet viselni, úszás és sportolás közben is. Idén a márka egyes fényvédő termékeihez csomagolva, Magyarországon is elérhető.
Fésülködj tudatosan az okos hajkefével!
A Csoport professzionális fodrászati márkája, a Kérastase létrehozta a világ első digitális technológiával felszerelt hajkeféjét. Az „okoskefe” elnyerte az év Nemzetközi CES Innovációs Díját, amely az új technológiai termékek kiemelkedő formatervezését és kivitelezését ismeri el. A Hair Coach beépített mikrofonja a fésülés hangjait figyeli, a terheléscellák a hajra és fejbőrre nehezedő erőt mérik, a különböző érzékelők pedig a fésülési szokásokat elemzik. Minden információt egy mobilalkalmazásba gyűjt a rendszer, melyeket összesítve egy hajminőségi mutatószámot kapunk, valamint személyre szabott tanácsokat és termékajánlásokat.
Mindezeken túl, a konferencia látogatói kipróbálhatják a világszerte már húszmillió alkalommal letöltött Makeup Genius virtuális smink applikáció legújabb felturbózott verzióját is, és virtuálisan tesztelhetnek körömlakkokat a Nail Genius segítségével. Végül új frizurákat, hajszíneket és hajformákat próbálhatnak ki virtuálisan a Style My Hair appjával.
A technológia nem csak a szépség terén hódít, hanem a munkavállalói élményt is növelheti. A HR Disrupt Café startup sarokban a L’Oréal és három startup partnere innovatív módszereket mutatnak be: a Never Eat Alone egy ebédszervező alkalmazáson keresztül arra buzdítja a különböző részlegeken dolgozó munkavállalókat, hogy aktívan építsék kapcsolataikat. Az OSCARh azon dolgozik a L’Oréallal, hogy innovatív karrier utakat építsen, ezért lehetővé teszi az alkalmazottaknak, hogy 3 hónapra belemerüljenek egy innovatív startup vagy KKV munkájába, a Monkey Tie pedig egy Career Profiler alkalmazást fejleszt a Csoport számára, amely a vállalaton belüli mobilitást ösztönzi.
Kapcsolódó cikkek
- Személyre szabott digitális újdonságok a szépségápolásban és a munkahelyen
- Személyi kölcsön akár 7 perc alatt a CIB Bank mobilalkalmazásban
- Magyar találmány a Beachegg
- Gyereknap alkalmából házhoz jönnek a bűvészek
- A Beachegg idén nyáron teljesen megújulva ébred fel “téli álmából”
- Strandok, fürdők, hotelek, kempingek jelentkezését várja a csúcstechnológiás magyar értékmegőrző
- Eurosport és CA Technologies együttműködés a kerékpárrajongók érdekében
- Az Eurosport alkalmazása minden eddiginél közelebb hozza a rajongókhoz a versenyek mezőnyét
- Az Eurosport és a CA Technologies a kerékpár Grand Tourokon kínál különleges második képernyős élményeket a rajongóknak
- A „Dawn Raid” nevű alkalmazással felkészülhetnek a vállalatok a hatósági ellenőrzésre