Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
Mianmar a példa nélküli növekedési számai alapján a mobilfizetés új mintaországa lehet
2017. május 29.
Az utóbbi tíz évben a pénzügyi technológia világában Kenya volt a digitális átalakulás leggyakrabban emlegetett példája, Mianmar azonban hamarosan átveheti ezt a szerepet. A Rangunban megrendezett Fintech & E-Commerce konferenciát megnyitó előadásában Kóka János, a Cellum vezérigazgatója elmondta, minden tényező adott egy sikeres technológiai forradalomhoz, aminek köszönhetően az ország átugorhatja a fejlődés köztes fokait és egyből a digitális pénzügyi szolgáltatások élvonalába léphet.
A korábban teljesen zárt ország néhány éve állt át a nyílt piacgazdaságra, azóta pedig folyamatosan megdöbbenti a világot a hihetetlen növekedési számaival – kiváltképp a távközlési szektora alig pár év alatt majdnem teljesen felzárkózott a fejlett nyugati országokéhoz. Az 54 milliós lakosságú Mianmarban az elmúlt 12 hónapban tízmillió új mobilelőfizetést vásároltak. A mobileszközök 80%-a okostelefon, az újdonságokra nyitott fiatalok pedig a társadalom népes rétegét alkotják; így a piac érett a sikeres digitális átalakulásra.
A Cellum vezérigazgatója a konferencián részletesen bemutatta a mobilfizetés trendjeit, lehetőségeit és kihívásait a fejlődő országokban. Rámutatott, hogy a hagyományos banki infrastruktúra hiánya Mianmart kiemelt célponttá teszi a fintech iparág számára, hiszen az ország mentes az örökölt rendszerek kötöttségeitől. A lakosság körülbelül negyede rendelkezik már internethozzáféréssel, az adatforgalom 70%-a telefonokon keresztül bonyolódik. Ezzel szemben a bankkártyahasználat 1% alatt marad és továbbra is a készpénz a domináns fizetési eszköz.
Kóka szerint a pénzügyi technológiai iparágnak példátlan lehetősége van most arra, hogy megoldja a pénzügyi integráció kérdését a világ egyik legkapósabb feltörekvő piacán. A más országokban – például Magyarországon, Indiában és Indonéziában – gyűjtött tapasztalatai alapján a Cellum javaslatot tett a helyi kormány, vezető pénzintézetek és mobilszolgáltatók számára egy egységes nemzeti mobilfizetési rendszer kiépítésére, amivel Mianmar a pénzügyi technológia új úttörőjévé válhat.
Kóka előadása egyébként túlment a fizetés témáján, érintett olyan aktuális trendeket is, mint a virtuális valóság és a csevegőbotok, valamint bemutatta a hallgatóság számára a mobilokmányok és autentikáció fogalmát is.
„A Cellum a pénzügyi és távközlési iparág kiemelt szereplőit segíti a legújabb biztonságos mobiltranzakciós technológiákkal. Mianmar a világ egyik legérdekesebb piaca, itt is támogatjuk őket. Az orsszágnak most lehetősége van egy hatalmas ugrással egyből átállni az innovatív digitális fizetési megoldások használatára.” – mondta el a Cellum vezérigazgatója, Kóka János.
Kapcsolódó cikkek
- Fizess Viberrel, WhatsAppal, Messengerrel!
- Dél-kelet Ázsia nagynevű szolgáltatójával működik együtt a Cellum
- Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Érintéses fizetést tesz lehetővé a Telenor MobilPass
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- Érintéses fizetéssel bővül a Telenor Wallet alkalmazás a Telenor és a Budapest Bank közös megoldásával