Minden negyedik bank nehezen azonosítja ügyfeleit egy online banki tranzakció során
A bankok 59%-a számít pénzügyi visszaélésekre
2017. május 19.
A legfrissebb pénzügyi jelentés szerint világszerte a bankok 24%-a küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során. Mivel a bankok 59%-a számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben, ezért a Kaspersky Lab javasolja, hogy kiemelten kezeljék kiberbiztonsági stratégiájuk során a felhasználók azonosítását.
Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30%-a tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.
Forrás: https://blog.kaspersky.com
A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38%-a megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.
"Miközben a bankok digitális és mobil csatornáinak biztonságára igyekszünk megoldást találni, nem feledhetjük el az ügyfelek szempontjait sem. Az online banki tranzakciók erénye a gyorsaság és a kényelem, amelyet továbbra is biztosítani kell. Ezért dolgozunk olyan technológiákon, amelyek egyszerre védik a bankokat és ügyfeleiket anélkül, hogy egy újabb biztonsági lépés megzavarná a felhasználói élményt.” – mondta Alexander Ermakovich a Kaspersky Lab “Fraud Prevention” részlegének vezetője.
Forrás: https://pixabay.com
A kétkulcsos hitelesítés és a bankok által alkalmazott egyéb biztonsági eljárások mellett a Kaspersky Lab olyan megoldásokat javasol, amelyek segíthetnek az ügyfelek azonosításában anélkül, hogy a felhasználónak további pluszlépéseket kellene tennie. A Kaspersky Fraud Prevention elemzi és tárolja a felhasználói viselkedést, valamint rendszerezi az eszköz-, a környezet- és a munkamenet-információkat a felhőben. A kockázatalapú hitelesítés (Risk Based Authentication - RBA) a felhasználó bejelentkezése előtt felméri a lehetséges kockázatokat, míg a Continuous Session Anomaly Detection technológia azonosítja a fiókokat, a pénzmosást, az automatizált eszközöket vagy a gyanús folyamatokat egy tranzakció során.
Ennek eredményeképpen a platform védelmet nyújt nemcsak a bejelentkezéskor, hanem végig a tranzakció során is.
Bővebb információt a Kaspersky Fraud Prevention felületről ezen a linken talál.
Összefoglaló videó a Kaspersky Fraud Prevention működéséről:
Kapcsolódó cikkek
- A Kaspersky Lab közleménye az izraeli kormányzati kibertámadás kapcsán
- Az ipari számítógépek 40%-át érte támadás tavaly a második félévben
- A bankok élesebb verseny elé néznek
- A 2018-as pénzügyi irányelv forradalmasítja a mobil bankolást
- Rejtőzködő kiberbűnözők legális szoftvereket használtak
- Legális szoftvereket használnak a láthatatlan célzott támadásokhoz a kiberbűnözők
- A Kaspersky Lab támogatja a Nemzetközi Sakkszövetséget és a 2017-18-as Sakkvilágbajnokságot
- A Kaspersky Lab elindítja „Interaktív Védelmi Szimulációs” képzését online
- Megfelelő IT védelem nélkül sokkal kiszolgáltatottabbá válhat az összekapcsolt világ
- Az okos otthon: támadó vagy segítő?