A Schneider Electric Magyarország egyik legkiválóbb munkahelye
2017. május 17.
A magyarországi munkaerőpiacon jelenleg soha nem látott verseny zajlik a munkavállalók megszerzéséért és megtartásáért. A legkiválóbb dolgozók elkötelezéséhez pedig már nem elegendők a vonzó juttatások, a márkaépítésre és a munkahelyen kínált fejlődési lehetőségekre legalább ugyanekkora hangsúlyt kell fektetniük a cégeknek.
Ezt szem előtt tartva employer branding programjának keretén belül a Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít a tudás szinten tartására, illetve fejlesztésére a szakmai pálya minden szintjén. Az ezt célzó képzések sikerét jól bizonyítja, hogy az energiamendzsment és automatizálás nemzetközi szakértője a napokban elnyerte a Magyarország Legkiválóbb Vállalatai díjat a „Szervezeti és egyéni képességek fejlesztése” kategóriában.
Hazánkban a betöltendő állások száma évek óta folyamatosan növekszik, míg a potenciális dolgozók száma stagnál, illetve csökken. Ez erős versengést teremt a munkáltatók között a legtehetségesebb munkavállalók „kegyeiért”. Ilyen körülmények között azok a cégek lehetnek sikeresek, amelyek vonzó ajánlatokat tudnak felmutatni, és a hosszú távú megtartás érdekében az Y és Z generációnak különösen fontos tanulási, fejlődési lehetőséget is biztosítani tudják.
Az Investors in People Hungary (IIP) és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara (BCCH) a napokban adta át a Magyarország Legkiválóbb Vállalatai 2017 elismeréseket, amelyekkel a nemzetközi viszonylatban is legfigyelemreméltóbb HR-menedzsment megoldásokat díjazza. A kezdeményezést a két szervezet 2016-ban indította azzal a céllal, hogy követendő példákat állítson a hazai gazdaság szereplői elé, és elősegítse a legkiválóbb gyakorlatok megismertetését, terjesztését. „Szervezeti és egyéni képességek fejlesztése” kategóriában 2017-ben a Schneider Electric Zrt.-nek ítélték oda a megtisztelő díjat.
„Tisztában vagyunk vele, hogy a humán erőforrás és a munkatársak által képviselt szaktudás vállalatunk legértékesebb vagyona. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt fektetünk arra, hogy a nálunk dolgozó tehetségeknek ideális munkakörülményeket és ígéretes karrierutat kínáljunk az ehhez szükséges fejlesztési programokkal együtt, és ezt szervesen integráljuk munkáltatói márkaépítési stratégiánkba. Nemrég költöztünk új irodaházba, ahol a legmodernebb rendszerek gondoskodnak a dolgozók komfortos munkavégzéséről. Az inspiráló környezet kialakításán túl pedig az évek alatt olyan átfogó képzési programot dolgoztunk ki számukra, amellyel a teljes munkavállalói kört elérjük. Büszkék vagyunk rá, hogy nem csupán házon belül van sikere a programnak, hanem egy külső szakmai szervezet is elismeréssel jutalmazta tevékenységünket” – mondta Veres Zsolt, a Schneider Electric magyarországi leányvállalatának országigazgatója.
A Schneider Electric jelenleg 7 területen kínál tanfolyamokat magyarországi dolgozói számára. A Top Clubban a kiemelt tehetségeket készítik fel a magasabb hozzáadott értékű, illetve vezetői munkakörök betöltésére, míg a menedzsment workshopok során a már vezető pozícióban lévő kollégák képességeit fejlesztik, megalapozva ezzel egy egységes tudást és vezetői kultúrát. A 2017-ben indult Schneider Fejlesztő Akadémia az előző két képzési forma egyfajta kombinációja, a korábban megszerzett ismeretek felelevenítésére, kiegészítésére. Tananyagában a képességfejlesztő tréning az önismereti képzésekkel keveredik, aminek célja az új vállalati környezethez való könnyebb alkalmazkodás elősegítése.
Kifejezetten a szakmai jellegű belső tudásmegosztást mozdítja elő a TechClub, ahol a senior és junior kollégák együtt dolgoznak, a programot pedig külső meghívott előadók, szakmai látogatások és közös projektek is színesítik. A Mentoring programban a klasszikus mentor-mentorált felállás mellett lehetőség van szakmai mentorságra vagy akár a munka-magánélet egyensúllyal kapcsolatos tanácsadásra. Emellett az új belépők ún. „buddy” programban vehetnek részt, ahol a próbaidejük alatt egy melléjük rendelt, már régebb óta a cégnél lévő kolléga bevezeti őket a folyamatokba, megismerteti őket a céggel, a kollégákkal és a fontosabb tudnivalókkal. Mindezeken felül a HR-stratégiában kiemelt szerepet kap a digitalizáció és ezen belül az e-learning erősítése, ezért a munkatársak számára előírt évi 7 óra képzés 40 százalékát digitális formában kötelező elvégezni, amelyhez a vállalat számos különféle témában kínál szabadon választható kurzusokat elsősorban angol nyelven. A belső munkanyelv is az angol, így a gördülékenyebb és magasabb szintű kommunikáció érdekében a Schneider Electric lehetőséget nyújt a munkaidőben és munkahelyen történő nyelvtanulásra.
Kapcsolódó cikkek
- Díjat nyert a Schneider Electric
- A Schneider megoldása minden eddiginél hatékonyabb működést biztosít az ipari szervezetek számára
- Egy architektúrában minden az ipari létesítmények hatékony menedzseléséhez
- A Magyar Telekom 2017. első negyedéves pénzügyi jelentése
- A Magyar Telekom 2017. első negyedéves eredményei
- Az első negyedév kimagasló árbevétel-növekedést hozott a UPC Magyarországnak
- Kimagasló, 11%-os árbevétel-növekedést hozott 2017 első negyedéve a UPC Magyarországnak
- A Zyxel Communications magyarországi irodájának új vezetője van
- Új vezető a Zyxel Magyarország élén
- Jól teljesít a Huawei, a világ harmadik legnagyobb okostelefon gyártója