A munkahely kategóriájában a BT lett a legvonzóbb

A szolgáltatók versenyében a BT (British Telecommunications) magyarországi SSC-je bizonyult a legvonzóbb munkahelynek a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatásán alapuló Randstad Employer Brand 2017 magyarországi megmérettetésén.

A kiterjedt kutatásra épülő díj a munkavállalók értékelése alapján a legvonzóbb hazai munkáltatókat ismeri el. A BT Debrecenben és Budapesten több mint 2200 munkavállalót foglalkoztat, ezzel a rendkívül dinamikusan bővülő hazai SSC szektor egyik legnagyobb szereplője. Az iparág képviselői egyébként éles versenyt vívnak egymással az újonnan belépő munkaerő megszerzésében, hiszen ezt a területet különösen érzékenyen érinti az egyre jellemzőbb munkaerőhiány. „A BT még idejében felismerte a munkaerő toborzást érintő kihívásokat, és átfogó intézkedésekkel törekszik arra, hogy minél előnyösebb lehetőségeket kínáljon a munkatársaknak a vállalatunknál” – mutatott rá a díj kapcsán Szabó Zoltán, a BT ügyvezetője. A szakember elmondta: stratégiai jelentőségű munka gyümölcse ért most be ezzel az elismeréssel. „A BT-nél nem díjakban, hanem felelősségteljes munkában gondolkozunk, ezek az elismerések ugyanakkor jóleső visszaigazolásai, fokmérői annak, hogy jó úton haladunk” – tette hozzá Szabó Zoltán. 

 

 

A felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók sokféle motivációjából és a munkaadóval szembeni elvárásrendszeréből három tényező magasan kiemelkedik: ezek az inspiráló feladatok megléte, a jó munkahelyi hangulat, valamint a kiegyensúlyozott munka-magánélet egyensúly. Ezek a munkaadói értékek első helyen rangsorolódnak a BT életében is, erről a cég belső kutatásai is tanúskodnak, így nem meglepő, hogy a vállalat jól szerepelt a Randstad rangsorában.  

 

A Randstad éves felmérésében első alkalommal került be a BT az első 10 helyezett közé, és lett kategóriájában, vagyis a szolgáltató szektorban a legvonzóbb munkaadó. Hogy ezt a gondoskodást, felelős munkaadói szemléletet ne csak a cég már meglévő dolgozói ismerhessék, sokat kellett tennie a BT-nek. A munkáltatói márka építése a külső láthatóság és az ismertség megteremtése elengedhetetlen feltétele ugyanis annak, hogy egy független piaci felmérés során vonzó munkahelyként jelöljék meg a céget a potenciális munkavállalók – annak ellenére, hogy a BT piaci szereplőként, üzleti márkaként nincsen jelen Magyarországon. A szolgáltató szektorban, munkaadóként viszont annál inkább számolni lehet vele. A munkáltatói márkaépítésben, a stratégia kialakításában, a tudatos lépések megtételében Batiz András cége, az Impact Works a BT partnere. „A munkáltatói márka stratégiai kialakításában mindig a cégkultúrát tekintjük kiinduló alapnak, ezután célzott belső kutatásokkal validáltatjuk az üzeneteket és határozzuk meg a márkaértékeket” – mondta el a munkamódszerrel kapcsolatban Batiz András, aki hangsúlyozta, a BT esetében nagyon stabil alapokkal tudott dolgozni az Impact Works, ez segít a további sikerek elérésében.

 

A vállalat családbarát fókuszú, stratégiai gondolkozását díjak sora kíséri. A BT 2012-ben, 2014-ben és 2016-ban is elnyerte az Év Családbarát Munkahelye díjat. Idén február elején rangos nemzetközi elismerést nyert oktatási programjával is a vállalat. A közép-kelet-európai SSC szektorból, 170 cég vett részt a CEE Shared Services and Outsourcing Awards gálán, ahol a BT példamutató egyetemi-partnerségi programjáért kapott fődíjat - 10 ország versengő szolgáltató központjai közül. A BT 1999-ben a gyorsan növekvő kelet-közép-európai piacon elsőként nyitotta meg budapesti irodáját. 2007-ben jelenlétét tovább erősítve Magyarországon hozta létre Európai Szolgáltató Központját (BT ROC Kft.), mely ma már két telephelyen, Budapesten és Debrecenben, összesen több mint 2200 főt foglalkoztat.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció