6 + 1 aktuális marketing trend, ahogy a Marketing Döntéshozók Klubja látja
Mi változik a marketing területén azzal, hogy már nem 2016-ot, hanem 2017-et írunk?
2017. január 25.
„Fontos tudatosan megközelíteni, hogy a 2017-es esztendő számunkra, szervezeti marketingvezetők számára a szintetizálás és az új, stabil alapok lerakásának, illetve az első stabil lépések megtételének strukturált időszaka lehet" – mondja Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt. (Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag, a klub „életre-hívója”).
„Ha nem projektben gondolkozunk, akkor alapvetően minden év erről szól a vezetők számára" – teszi hozzá a jelentős hazai márkákat gondozó marketingvezetőket tömörítő klub főszervezője.
„A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is. A következő pontokban a Magyar Marketing Szövetség keretei között, az elmúlt év novemberében megalakult Marketing Döntéshozók Klubja tagjainak 6+1 irányadó gondolatát osztjuk meg arról, hogy mi változik a marketing világában 2017-ben. Az alapvető kérdés egyértelműen az, hogy stratégiai és üzleti céljaink érdekében, hogyan tudjuk kiaknázni a tapasztalható, egyre gyorsuló tec hnológiai változásokat" – hangsúlyozza Katona Norbert.
6+1 marketing trend 2017-re, szervezeti és szakmai vezetők számára:
- Az erőteljes technológiai elmozdulás miatt válik újra fontossá a story-telling, az emberközpontú kommunikáció és a márkaépítés, amely a rövid távú, ügyfélszerzési, taktikai célokat háttérbe szorítva hosszú távú emocionális elköteleződésre helyezi a hangsúlyt a különböző ügyfél-csoportoknál (Bánhegyi Zsófia, Telekom, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
- Folytatódik és kiteljesedik az adatvezérelt marketing fejlődése és integrálása a mindennapos szakmai tevékenységünkbe: mindez elsősorban a fogyasztói szegmentáció és célzás, a személyre szabott ajánlatok frontján válik igazán kézzel foghatóvá. A mérés már nem csak lehetőség, hanem alap elvárás lesz (Bene Nikoletta, SPAR, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
- A trendek tekintetében talán ugyanennyire fontos, hogy mit kezdünk a Big Data-val: akár azokat az adatokat is érdemes tárolni, amelyről jelenleg még nem tudjuk, hogy hogyan kívánjuk felhasználni. A nagymennyiségű adat tárolása ugyanakkor egyre inkább felhő alapon történik és ez jelentős változásokat és nagyobb lehetőségeket hoz az eddigiekhez képest. Mindezzel összefüggésben a CRM rendszerek további fejlődése és a social media adatok integrálása is jó szakmai lehetőség lehet (Dudás Krisztina, Provident, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
- Mobil IT eszközökön (lehetőleg telefonon) mindent, de mindent! A mobil mindig kéznél van, közösségi háló – rádió - hír portálok mellett jön a mobilon elérhető tömegközlekedés, a mobil alapú fizetési módok áttörése is (Hovanyecz Norbert, SuperShop, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
- Tovább folytatódik a média átrendeződése 2017-ben is: rádió, tv, közterületi média változásai miatt egyre nagyobb szerepet kaphatnak az alternatív és online kampányok, a közösségi médiában a videó tartalmak fogyasztásának jelentős növekedése várható és további teret nyer az on demand média (Kálmán Péter, Neckermann, Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag).
- Követve a nyugat-európai és egyesült államokbeli példákat folytatódik a Facebook új hirdetési lehetőségeinek, valamint az Instagram és a Snapchat előretörése. Mindezek megkerülhetetlenné váltak a fiatal célcsoportok hatékony elérése esetén, ugyanakkor az új lehetőségek új gondolkodást is igényelnek, mert a fiatalok médiafogyasztási szokásai - legyen az akár a social média is - sok esetben gyökeresen eltérnek az idősebb generációkétól (Turgonyi Szabolcs, Marketing Döntéshozók Klubja, tag).
- Okos, nem egyszer igen „rafinált” egyensúlyt és összefüggést kell találnunk az online és offline (eladóhelyi) megoldások között: fejlesztéseink tervezésekor figyelembe kell venni a valódi közösségi terek és a személyes kapcsolat iránti – folyamatosan jelenlévő, jövőben sem erodálódó - igényt. Gondoznunk kell valamennyi vevőnket és ennek érdekében nekünk, munkatársainknak és egész szervezetünknek kell úgy fejlődni, hogy ezt a komplex rendszert IT szempontból is értően, de nem „geek” módjára irányítani tudjuk: legyünk híd az ügyfeleink és az üzlet, illetve az IT között! 2 017 legyen az új egyensúly éve, a marketing világában is! (Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt., Marketing Döntéshozók Klubja, alapító tag, a klub „életre-hívója”).
A Marketing Döntéshozók Klubjáról bővebben itt olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Jön a IV. Magyar Marketing Fesztivál
- Negyedik alkalommal rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált
- Az Uber sokkal tartozik a taxisoknak
- Az Uber sokkal tartozik a taxisoknak
- Januárban jön a IV. Magyar Marketing Fesztivál
- Megalakult a Marketing Döntéshozók Klubja
- Létrejött a Marketing Döntéshozók Klubja
- A magyar kkv-k reklámköltése leginkább a Facebook és a Google zsebébe vándorol
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Ma már marketingkommunikációs célokból is készítenek AR tartalmakat Magyarországon is