A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
A dokumentumkezelő vállalat az IBM Cloudba költözteti szolgáltatásait, hogy gyorsabbá tegye az adatok elérését ügyfelei számára
2016. december 22.
Az IBM bejelentette, hogy a DO-Q-MENT nevű magyar dokumentumkezelő vállalat saját tároló rendszeréből IBM felhőbe költöztette szolgáltatásait, hogy rugalmasabbá és gyorsabbá tegye a hitelesített dokumentumok kezelését.
Az IBM üzleti partnereként működő vállalatot 2009-ben azzal a céllal alapították, hogy megoldást nyújtson a hazai vállalatoknak papíralapú dokumentumaik digitális archiválására, kezelésére és tárolására. A vállalat bővülésével párhuzamosan az eredeti iratok és tanúsítványok mennyisége is jelentősen növekedett, hiszen bizonyos iratokra a törvényi szabályozás akár 50 évnyi tárolási határidőt is előírhat. Ezek kezelése egyre nagyobb kihívást jelentett a vállalat számára.
A papíralapú hiteles dokumentumok fizikai környezetbe helyezett előkészítése és tárolása rendkívül időigényes és költséges, miközben fennáll a kockázata, hogy fontos adatok keveredhetnek el, vagy kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Csak Magyarországon a vállalatok évente 50 000 tonna papírt termelnek, és 80-100 milliárd forintot fordítanak nyomtatási költségekre.*
“Amikor úgy döntöttük, hogy az IBM felhőjébe helyezzük át szolgáltatásainkat, két fontos célunk volt: hogy megfeleljünk a jogilag hiteles dokumentumokra vonatkozó szabályozásoknak, és hogy olyan platformot találjunk, amelyben ügyfeleink biztonságosan tárolhatják irataikat” – mondta Hortobágyi Ágoston, a DO-Q-MENT ügyvezető igazgatója. “Az IBM Cloud megoldásával mindkettőt elértük, ráadásul a korábbi szerveroldali tároláshoz képest költséghatékony módon.”
A DO-Q-MENT ügyfelei a GreenArchive oldalon szkennelhetik, tölthetik fel, hitelesíthetik és tárolhatják dokumentumaikat. Míg korábban az ügyfelek kénytelenek voltak papíralapon tárolni eredeti irataikat, az új, felhőalapú megoldással személyesen hitelesíthetik a dokumentumokat, majd az IBM felhőjébe feltöltve tárolhatják és szabadon továbbíthatják őket. A zárt rendszerben kezelt dokumentumok bárhonnan másodperceken belül elérhetőek, a cég mobilalkalmazásával pedig a számlák és szerződések két másodperces frissítéssel akár mobilról is megoszthatók.
“Az IBM Cloud megoldásával egyre több vállalat költöztetheti felhőbe szolgáltatásait, felhagyva a nem fenntartható, papíralapú irattározás korszakával ” – mondta Michael Paier, az IBM délkelet-európai ügyvezető igazgatója. “Az IBM elkötelezett a vonatkozó szabályozásnak legjobban megfelelő felhőtechnológia biztosítása mellett. Büszkék vagyunk rá, hogy számos dinamikusan fejlődő vállalat és startup választja az IBM Cloud megoldását.“
Kapcsolódó cikkek
- Három induló pályázat a hazai kis- és középvállalkozások számára
- Új pályázati lehetőségek nyílnak a kis- és középvállalkozások számára
- A Xerox szakértője szerint a digitalizáció és a mobilizáció kell a vállalati dokumentumkezeléshez
- A digitalizáció elkerülhetetlen a vállalati dokumentumkezelésben a Xerox szakértője szerint
- Az adatbiztonság várható trendjei 2017-ben
- Jelentős fejlesztések a digitális gazdaságban
- Az Alpha1 PRO nevű humanoid robotot főleg oktatásra tervezték
- SEP - Profi Plus: új disztribútori megállapodás
- Az edukáció revolúciója
- Az edukáció revolúciója