Az új, Szolgáltatás kategóriával erősít a Vatera
2016. december 18.
Hazánkban is egyre többen keresnek rá interneten a különböző szolgáltatásokra, és maguk a szolgáltatók is ezt a hirdetési formát kedvelik a leginkább – többek között ez derült ki a Vatera csaknem 5000 fő részvételével készült kérdőíves felméréséből.
Az online piactér az eredményekben is tükröződő felhasználói igények alapján az új, Szolgáltatás kategóriával bővítette kínálatát, így a vaterázók mostantól néhány kattintással találhatnak nyelvtanárt, villanyszerelőt, fodrászt vagy akár költöztetőt, akik a leendő ügyfelek számára egy rövid videóban is bemutatkozhatnak.
A legtöbben már online keresnek szolgáltatót
A Vatera legfrissebb felmérése során többek között arra volt kíváncsi, hogy ha ma hazánkban valakinek szolgáltatásra van szüksége, akkor hogyan keres a munkához megfelelő szakembert. Az eredmények azt mutatják, hogy a felhasználók 40 százaléka online felületen keresztül keresne, 30 százaléka az ismeretségi körén belül érdeklődne, míg 27 százaléka a népszerű közösségi csatornákon keresztül próbálkozna. A lehetséges válaszok között szerepelt még a nyomtatott újsághirdetés, a szórólap és a nyomtatott telefonkönyv, amelyek aránya együttesen sem érte el a 13 százalékot.
Az online szolgáltatáskeresést elsősorban a gyorsasága miatt (26%) tartják hatékonynak a felhasználók, illetve további előny számukra, hogy így egyszerre láthatják több szolgáltató ajánlatát (25%). Szintén fontos számukra a könnyű kereshetőség és a szűrhetőség (15%), valamint az ár-összehasonlítás lehetősége (15%).
A Vatera a felmérés által is alátámasztott igények alapján alakította ki az új, Szolgáltatás kategóriáját valamint annak funkciót. Így többek között terület alapon is szűrhetők a hirdetések, és a közvetlen telefonos kapcsolatfelvétel is lehetővé vált a piactéren megszokott „Megveszem/Kosárba” gomb helyett. A közeljövőben a Vatera további hasznos funkciók bevezetését tervezi a valós felhasználói igényeket követve.
A hagyományos hirdetésekhez képest az egyik legnagyobb újdonság a videó-feltöltési lehetőség, amelyet a válaszadók 67 százaléka hasznosnak vél, hiszen megkönnyítheti a megfelelő szolgáltató kiválasztását. Ez az arány a megkérdezettek életkorával párhuzamosan egy-két százalékkal emelkedik, vagyis a kor előrehaladtával a bizalom egyre fontosabbá válik a megfelelő szolgáltató kiválasztásánál.
A szereléshez és a szórakozáshoz is kell a szakember
A válaszadók 35 százaléka leginkább a számítástechnikai eszközökhöz, illetve mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra kíváncsi – akár érdeklődőként, akár hirdetőként. Emellett 27 százalékuk elsősorban a szabadidő eltöltéséhez (például sport, fotózás, táncoktatás), míg 26 százalékuk szerelési, építési munkálatokhoz venne igénybe vagy épp ajánlana fel valamilyen szolgáltatást. A Takarítás, háztartás, kert alkategória iránt jelenleg a vaterázók 18 százaléka érdeklődik. Jó hír számukra, hogy mostantól a Rendi online takarítás-közvetítő szolgáltatásait is néhány kattintással megrendelhetik a Vaterán, ráadásul január végéig a Vaterán keresztül leadott megrendelésekre 20 százalék kedvezményt is biztosítanak.
A felmérés egyúttal azt is megmutatta, hogy melyek azok a területek, ahol a magyarok továbbra is elengedhetetlennek tartják a személyes találkozást: a legtöbb válaszadó nem tartja valószínűnek, hogy az interneten keresztül keressen gyermek-, illetve idősgondozót (36%), üzleti szolgáltatót, így például könyvelőt vagy reklámszakembert (25%), emellett házikedvence gondozását, sétáltatását vagy épp fazonírozását sem bízná a világhálón talált szolgáltatóra (23%).
Nagyobb nyitottság a szolgáltatóktól
A felmérés arra is kitért, hogy a felhasználók milyen formában hirdetnék meg szolgáltatásukat. A megkérdezettek 36 százaléka az online felületen történő hirdetést választaná, 23 százalék a közösségi csatornákon próbálkozna, míg 15 százalék ismeretség útján érvényesülne. A telefonkönyvet már a hirdetők sem tartják hatékony eszköznek (3%), ám továbbra is hisznek a szórólap (12%) és a nyomtatott újsághirdetés (11%) erejében annak ellenére, hogy erre egyre kisebb az igény a potenciális ügyfelek körében.
Az online felületek előnyét a szolgáltatók nem meglepő módon elsősorban abban látják, hogy sok emberhez eljut a hirdetésük (56%), az ingyenesség (11%), az egyszerűség (7%), illetve az azonnali hirdetésfeladási lehetőség (7%) már csak hab a tortán.
„A Szolgáltatás kategória elindítása fontos lépés a Vatera életében, hiszen a magyar online hirdetési piacon egyedülálló, közel 3 millió hirdetésünk mellett további új szegmens jelenik meg az oldal kínálatában. A kategóriában jelenleg ingyenes a hirdetésfeladás, és a jövőben is az marad. Emellett bízunk benne, hogy a Rendi.hu szolgáltatásainak belistázásához hasonlóan hamarosan további elismert piaci szereplők szolgáltatásait is elérhetővé tehetjük a felhasználóink számára” – mondta Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Szolgáltatásokkal erősít a Vatera
- Ha kérik a PIN-kódját, kezdjen el gyanakodni
- A magyar netezők magasan veszélyeztetettek
- Az eNET kutatása szerint a Black Friday-t közel 2,1 millió felnőtt internetező használta ki
- Vigyázzon az online tolvajokkal!
- Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban
- Black Friday: közel 2,1 millió vásárló hazánkban
- A magyarok ingyen akarják visszaküldeni az online vásárolt árucikkeket
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
- A NetIQ szakértőinek biztonsági ajánlásai internetezéshez