2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok

Ismét eltelt egy év, és elmondhatjuk, mozgalmas idő van a hátunk mögött, ezt alátámasztják a 2016-os év keresési trendjei is. 

A Google nyilvános statisztikái csalhatatlanul bemutatják mi állt az érdeklődésünk középpontjában az év során. A legfontosabb keresési trendeket a politika, a sport események uralták. A virtuális valóság is nagy szerepet játszott melynek egyik kulcs figurája a Pokémon Go volt. 

 

A kulcsszo.hu most a legnépszerűbb magyar kereséseket gyűjtötte össze amik között vannak meglepetés eredmények is.

 

 

Mindent a közösségért

A legkeresettebb kifejezések TOP3-as listája tulajdonképpen a 3 legnagyobb szolgáltatás a következő sorrendben:

  1. Facebook
  2. Youtube
  3. Google

 

Ebből azonban ne vonjunk le téves következtetéseket. A Facebook és Youtube egymáshoz való viszonya valószínűleg hasonló mértékű, a Google kifejezés azonban már nem ennyire egyértelmű.

 

A keresések mögött nagy részben az áll, hogy a szolgáltatásokat sokan a keresőn keresztül próbálják elérni, de mivel a Google keresője a legtöbb böngészőbe beépítve működik, így itt nincs szükség a szolgáltatás keresésére. Az hogy a Google bekerült a 3 legnépszerűbb keresésbe, csak azt mutatja, hogy sokan ezzel még nincsenek tisztában.

 

A Facebook egyébként magasan vezeti a listát, gyakorlatilag a vezető kifejezésre több mint kétszer annyian kerestek, mint a második Youtube-ra. A Youtube és a Google aránya már kicsivel közelebb van egymáshoz (Youtube 45%, Google 35%).

 

A Facebook sikerét az is bizonyítja, hogy a keresési mennyiségek listáján első, illetve a legnagyobb növekedést elérő kifejezések sorában is dobogós helyezést ért el, számszerűen 1000%-ot. Ezt a növekedést egyébként magyarázhatja az is, hogy a Facebook mobilalkalmazása már sokakban váltott ki rosszallást a zavaró üzenetek és a teljesítményigény miatt, így többen használják böngészőn keresztül a szolgáltatást.

 

A Sport események voltak idén a legnépszerűbbek

A népszerű keresések mellett érdemes egy pillantást vetni a legnagyobb növekedést elért kifejezésekre is, ami Magyarországon az "Erzsébet utalvány plusz" kifejezés volt 1700%-os növekedéssel.

 

A legnagyobb nyertesek között a 2016-os Foci EB is tekintélyes helyeket foglalt el, több kifejezéssel is:

  • eb 2016 (+1050%)
  • foci eb (+850%)

Ehhez kapcsolódva jelenik meg a népszerűségi versenyben a Magyar Televízió sportcsatornája az M4 is, a következő kulcsszavakban tűnik fel:

  • m4 sport - 250%
  • m4 online - 180%
  • m4 - 170%

 

A növekedési trendek között ismét meg kell említeni a Facebook-ot, ami növekedés terén is dobogós helyen végzett. Az M4 sport kifejezés növekedésért a 2016-s sport események, az Olimpia és a Labdarúgó Euróba Bajnokság népszerűsége a felelős.

 

Google Fordító

A keresési mennyiségek és a növekedési listákon is feltűnik a Google Fordító, ami úgy fest egyre több helyre befurakszik. Komótosan ugyan de egyre növekszik a népszerűsége, idén 50%-kal többen kerestek rá mint az előző évben.

 

E-mail

Több e-mail szolgáltató is felkerült a listára, szám szerint 2, a legtöbben a Freemail szolgáltatását keresték, azonban szorosan mögötte megjelenik a GMail is.

 

Amit még sokat kerestünk

Mi magyarok szeretjük a filmeket, de sokan kifejezetten az online filmek kifejezésre keresnek rá. Valószínűleg napi szinten használjuk már az internetes szolgáltatásokat.

 

A Google-ben keresünk rá a menetrendre, és az időjárást is ezen keresztül tekintjük meg, időjárás tekintetében egyébként sokat növekedett a Köpönyeg időjárási portáljának a népszerűsége. Szeretünk hirdetni és hirdetéseket nézegetni, kapcsolódó kulcsszavaink a „jófogás” és a „használtautó”.

 

A híroldalak közül a két kedvencünk az Index és az Origo, az Index-et valamiért jobban szeretjük.

 

Youtube-on a filmeké a főszerep

A keresési forgalom másik jelentős versenyzője a népszerű videó megosztó. Szintén tanulságos az itt végrehajtott keresések elemzéseit is szemügyre venni

 

Filmek

Már a kereső esetén is felmerült a filmek növekvő népszerűsége, de a Youtube esetében ez még inkább feltűnik. A Google Trends által szolgáltatott adatok arra engednek következtetni, hogy a videó megosztót sokan filmek nézésére használják. A három legnépszerűbb keresési kifejezés a következő:

  • teljes
  • film
  • teljes film

 

A 25 legnépszerűbb keresési kifejezés közül az első 3 helyezésen kívül még 5 filmmel kapcsolatos kifejezés van, ezek a következők (a népszerűség sorrendjében)

  • filmek
  • teljes film magyarul
  • teljes filmek
  • filmek magyarul
  • teljes filmek magyarul

 

Persze még mindig ugyanezen a listán 2 további közvetett kulcsszó is található a "mese" illetve a "Star Wars".

 

Népszerűvé válnak az online sorozatok is, így 130%-os növekedést produkált a Középsuli kifejezés, köszönhetően a Youtube sorozatának.

 

Zene

A filmek mellett nem túl meglepő módon a zenei témákat is sokan keresik. A keresési mennyiségek listáján a 4. helytől kezdvetübb zenei irány is helyt kapott:

 

A kulcsszavak a következők: music, remix, mix, zene, live, zenék

 

A folytatásban már feltűnnek a népszerű zenészek együttesek, akik közül Magyarországon a legnépszerűbb Rihanna és Justin Bieber volt, illetve valószínűleg Adele is ide tartozhat. Ugyan az ő neve nem jelenik meg az első 25 között, de a "hello" kulcsszó és a rá adott válasz arra enged következtetni, hogy az ő dalát is sokan kedvelik.

 

A legjobb 25 keresés között összesen három zenei klipet kerestek így, melyből a legnépszerűbb az imént említett Adele szerzemény, őt követi Sia- Cheadp Trills című trackje, illetve feltűnt még a Suicide Squad (Öngyilkos osztag) című mozi egyik betétdala a "twenty one pilots".

 

Magyar előadókkal is találkozhatunk azonban, mielőtt bárkinek is hiányérzett támadna, a két legnépszerűbb előadó a Youtube-on Majka, illetve Horváth Tamás. Szintén megjelenik a népszerű keresések között a "bódottá", ami a Honeybeast - Bódottá című szerzeményére utal.

 

IT és tech kereséseink

A Google Trends elemzései a kulcsszavakon felül lehetőséget biztosít a legtöbbet érintett témák csoportosítására is. Itt nem kulcsszócsoportok állnak az elemzések középpontjában, ami adott témákra összpontosít.

 

Huawei

A kínai információ és kommunikáció technológiai megvalósításával foglalkozó birodalom, az utóbbi években fokozatos előre tör, ez idén sem volt másképpen.

 

Az idei évben a Huawei okostelefonokkal kapcsolatos keresések száma növekedett meg. Nagyrészt ezeknek a készülékeknek a tesztjei voltak a nyerők, de a különböző kiegészítők is népszerűek voltak. A legnépszerűbb típus a Google keresések tekintetében a P9 volt.

 

Windows 10

A Microsoft legfrissebb operációs rendszerének is kiugró sikere volt, a keresési kulcsszavak alapján a legtöbben arra voltunk kíváncsiak, hogyan lehet kikapcsolni az automatikus frissítéseket, illetve rendszerösszetevőket is sokszor kerestünk a Windows 10-hez (pl. CCleaner, Daemon Tools, VLC).

 

Agar.io

A szórakozás sem maradhatott ki idén, az Agar.io-ként meghatározott 3. legnépszerűbb csoport a böngészőből is futtatható játékokat foglalja magában, de nem csak az említett játékkal kapcsolatban, ugyanis a kulcsszavak között feltűnik a Minecraft is.

 

Interneten folyik az életünk

A trend ugyanazt a vonalat követi idén, is mint ami az elmúlt években tapasztalható. Egyre nagyobb mértékben digitalizálódunk, és egyre több online felületet használunk. A közösségi média és a keresési mennyiségek jelentős értékben nőnek. Kiugró mértékben eddig talán a szórakoztatás jelenik meg legtöbbször, de már annak is egyértelműek a jelei, hogy a munkával és a magán életünkkel kapcsolatos tevékenységének központja is az internetre helyeződik.

 

Ne feledjük ugyanakkor azt sem, hogy a keresési trendek akár egy nap alatt is változhatnak. Bármikor történhet valami megrázó, valami olyan ami tömegeket vonz, valamilyen esemény amire sokan felkapják a fejüket.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció