A VR-ipar vezető szereplői új szövetséget hoztak létre
2016. december 9.
A Samsung, az Acer Starbreeze, a Google, a HTC VIVE, a Facebook Oculus és a Sony Interactive Entertainment megalapította a VR készülékeket gyártók nemzetközi nonprofit szervezetét, hogy elősegítse a globális virtuális valóság piacának fejlődését.
A Globális Virtuális Valóság Szövetség (Global Virtual Reality Association, GVRA) ajánlott gyakorlatokat fejleszt az iparág számára, és meg is osztja azokat, emellett világszerte előmozdítja a párbeszéd kialakulását a köz- és a magánszféra érintett szereplői között.
A GVRA célja, hogy segítse a felelősségteljes fejlesztést és a VR technológia globális elterjedését. A Szövetség tagjai a bevált gyakorlatok kialakítása és megosztása mellett kutatásokat is folytatnak majd, és a technológia fejlődésével párhuzamosan közelebb hozzák egymáshoz a VR közösség szereplőit. A tervek szerint a GVRA a virtuális valóság iránt érdeklődő és a technológiában érdekelt felhasználók, törvényalkotók és az iparág legfőbb forrásává válhat.
A virtuális valóság lehet a jövő meghatározó számítógépes platformja: az oktatástól kezdve az egészségügyig számos szektor fejlődését előmozdíthatja, és a következő években jelentősen hozzájárulhat a világgazdasághoz is. A GVRA-t alapító vállalatok reményei szerint a kutatások, a nemzetközi szintű elköteleződés, valamint a bevált gyakorlatok kialakítása által felszabadítható és maximalizálható a virtuális valóságban rejlő potenciál, az ebből származó előnyök pedig világszerte kihasználhatóak lesznek.
Kapcsolódó cikkek
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- Új szövetségbe tömörülnek a VR-ipar vezető szereplői
- Új szövetségbe tömörülnek a VR-ipar vezető szereplői
- 2017-ben a 10 legfontosabb fogyasztói trend az Ericsson Consumer Lab jelentésében
- Ericsson: A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2017-ben