Nagy Vatera Lego-lĂłgia
A hazai Lego-våsårlåsi szokåsokat vizsgålta a legnépszerƱbb online piactér
2016. november 30.
Átlagosan 16,4 percenként vásárolnak Lego termékeket a felhasználók, alkalmanként átlagosan 4.145 forint értékben – derül ki a Vatera legújabb elemzésébĆl, amely az elmúlt egy év felhasználói adatait vizsgálja.
Idén szeptemberben, októberben és novemberben is a Lego volt a legnépszerƱbb márka az online piactér mintegy 3 millió felhasználójának keresései alapján, a karácsonyi fĆszezon közeledtével pedig várhatóan decemberben is megĆrzi vezetĆ helyét.
Egy év alatt közel 48 ezer eladott Lego termék
Az elmúlt egy évben csaknem 48 ezer Lego terméket vásároltak a Vatera felhasználói, és összesen mintegy 133,7 millió forintot költöttek el rá. A kicsiknek szánt Duplo sorozat aránya ezen belül a vásárlások számát, valamint értékét tekintve is 10 százalék volt. A legtöbb Lego tavaly decemberben kelt el 27,8 millió forint értékben, ami az egész éves forgalom átlagához képes 248 százalékos növekedést jelent. Vagyis ebben az idĆszakban átlag 8 percenként történt egy vásárlás, illetve egy nap alatt 188 Lego termék talált gazdára.
A Lego-rajongók szívesen licitálnak
Míg az eladók jellemzĆen fix áron hirdetik meg a Lego termékeket (90%), a vásárlások csupán 71 százaléka valósul meg ebben a formában. Vagyis a színes építĆelemekért a felhasználók akár komoly licitekbe is szívesen beszállnak: a vásárlások 29 százaléka aukció során zajlik. Az eladók és a vásárlók preferenciáiban további eltérések is mutatkoznak: míg az eladók csupán 38 százalékban bocsátanak eladásra új termékeket a kategóriában, addig a vásárlások 48 százalékát ilyen termékek teszik ki. Vagyis a Vatera összes kategóriájához képest 12 százalékkal nagyobb arányban keresik a felhasználók az új Lego termékeket.
A magyar „Legoland”: Budapest, Pécs és Szeged
Az online piactér adatai alapján a városok tekintetében elsöprĆ fölénnyel vezet Budapest, ahol egy év alatt 9.328 alkalommal vásároltak a felhasználók az Emberek, figurák alkategóriából. A második legnagyobb Lego-rajongó város Pécs lett (891 tranzakció), ahol különösen szárnyal a vásárlók kreativitása, mivel itt a Vegyes Lego csomag kategória volt a legnépszerƱbb. Harmadik helyen pedig Szeged végzett (798 tranzakció), ahol szintén az Emberek, figurák alkategóriában rendeltek a legtöbbet.
Amennyiben a vásárlások összértéke alapján rangsorolunk, az elsĆ helyezett továbbra is Budapest, mintegy 44,7 millió forint értékƱ, fĆként Lego Star Wars termékkel, viszont a második helyet már Debrecen veszi át, ahol fĆként Lego City termékekre költöttek el összesen több mint 3,2 millió forintot. A bronzérmet ismét Szeged érdemli ki 3,18 millió forinttal, szintén Lego City alkategóriában.
A jedi lovagok lenyomják a nindzsákat
Jelenleg több mint 10 ezer Lego termék közül lehet válogatni a Vaterán: Ʊrállomások, kalózhajók, hercegnĆvárak, szuperhĆsök vagy épp csak a klasszikus, megunhatatlan színes építĆelemek. Az elmúlt egy év vásárlásai alapján a felhasználók körében a legnépszerƱbb Lego sorozat a Lego City (2359 tranzakció), melyet szorosan követ a kultikus Star Wars sorozat (1939). A Top 10-es lista további szereplĆi néhány száz vásárlással a Lego Technic, a Lego Friends, a Lego Creator, a Lego Castle, a Lego Ninjago, a Lego Space, a Lego Pirates és végül a Lego Chima.
Lego-relikviák a szenvedélyes gyƱjtĆknek
A Vatera már az indulása óta nagyon kedvelt a gyƱjtĆk körében, így az oldalon gyakran olyan ritkaságok is kalapács alá kerülnek, melyekhez szinte sehol máshol nem lehet hozzájutni. Az egyik legjelentĆsebb gyƱjtĆi darab a Vatera kínálatában jelenleg egy Lego 10179 UCS Star Wars Millennium Falcon. Kikiáltási ára 700.000 forint, de fix áron 1,1 millió forintért is megvásárolható. Az online piactér 16 éves történetében egyébként az eddigi legdrágább eladott termék egy Lego Technic volt, ami 750 ezer forintért kelt el még 2011-ben. De természetesen az is számtalan Lego termék közül válogathat a Vaterán, aki ennél kevesebbet tud vásárlásra szánni, jelenleg ugyanis több mint 2.600 ajánlat található az oldalon ezer forint alatt.
„A Lego termékek csúcsszezonja egyértelmƱen a novemberi-decemberi idĆszak, amikor a szülĆk hosszú órákat töltenek el a termékkínálat áttekintésével, hogy megtalálják a legmegfelelĆbb darabot. A karácsonyi ajándékok beszerzését megkönnyítheti a Vatera rendkívül részletes termékszƱrési funkciója, amellyel a számtalan Lego típus közül mindenki gyorsan megtalálhatja azt, amit keres. A Vaterafutár szolgáltatás pedig többféle átvételi módot tesz lehetĆvé, a postai kézbesítéstĆl a népszerƱ átvevĆ pontokon át a házhozszállításig” – mondta Szanitter Áron, a Vatera ügyvezetĆ igazgatója.
KapcsolĂłdĂł cikkek
- Mire figyeljĂŒnk a biztonsĂĄgos ĂŒnnepek elĆtti mobilos online vĂĄsĂĄrlĂĄskor
- A hackerek is kĂ©szĂŒlnek az ĂŒnnepekre
- Hasznos tippek a biztonsĂĄgos online vĂĄsĂĄrlĂĄshoz
- SzĂĄmos kedvezmĂ©nnyel kĂ©szĂŒl az eMAG az idei Black Fridayre
- Közeleg a Black Friday â 5 hasznos tipp a biztonsĂĄgos online vĂĄsĂĄrlĂĄshoz
- Az Euronics MƱszaki ĂruhĂĄzlĂĄnc hĂĄrom napon keresztĂŒl akciĂłzik
- Az Euronics a konzolok, a mobiltelefonok és a TV-k népszerƱségét jósolja
- Az okostelefon népszerƱ karåcsonyi ajåndék
- Lehull a lepel a Telenor karĂĄcsonyi ajĂĄnlatairĂłl
- Lehull a lepel a Telenor karĂĄcsonyi ajĂĄnlatairĂłl