Az internet felhasználók egyharmada nem tudja, hogyan lett vírusos a gépe
2016. november 18.
A Kaspersky Lab és a B2B International piackutató cég közös kutatása feltárta, hogy a felhasználókra leselkedő leggyakoribb online veszély a vírus: a megkérdezettek majdnem fele (42%) már találkozott vírusokkal, vagy azok célpontja volt, és 22% esett áldozatul.
Az áldozatok majdnem egy harmadának (29%) fogalma sincs, hogyan kerülhetett vírus készülékére. Az eredmények azt mutatják, hogy a mai vírustámadások természetéből kifolyólag a megbízható biztonsági megoldások használata az egyedüli módja a védelemnek.
A Kaspersky Lab Consumer Security Risks Survey 2016 kutatása szerint a legtöbb fertőzést vírusok okozzák és a támadások kifinomultsága továbbra is nő. Következésképpen az internet felhasználók több problémával szembesülhetnek, mint például a készülék lassulása (24%), kéretlen hirdetések (22%), és gyanús honlapokra való átirányítás (13%). A készülékek 7%-a már nem működött a támadást követően.
A fertőzéseknek pénzügyi következményei is vannak: a felhasználók egy harmada (36%) azt mondta, hogy pénzt kellett költeniük a vírus okozta probléma javítására, melynek esetenkénti átlagértéke 121 dollár volt.
A vírusok sokféleképpen terjedhetnek és bár a fertőzés forrása felhasználónként változik, a tanulmány azt találta, hogy a legtöbb fertőzés gyanús honlapok (42%) meglátogatásakor történik. A hamis applikációk és szoftverek (22%) valamint a pendrive-ok (20%) is gyakori fertőzésforrások.
Az emailek és chat programok is terjeszthetnek vírusokat. A résztvevők majdnem egy ötöde (18%) azt mondta, hogy már kapott vírust emailben vagy más üzenetben ismeretlenektől, és 16%-a tapasztalta ugyanezt ismerőstől érkezett emailben vagy üzenetben. A meghackelt honlapokat és más fertőzött készülékről átmentett vírusokat a felhasználók 16%-a említette, mint veszélyforrást. Habár az áldozatok 29%-a nem tudja, mi volt a fertőzés forrása.
"A vírus-fenyegetettség folyamatos fejfájást okoz a fogyasztóknak, mivel a kiberbűnözők egyre szofisztikáltabb és ravaszabb támadásokat indítanak mindennap a készülékeink ellen." – mondja Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Fogyasztói üzletágának vezetője. "Ha a megkérdezett internet felhasználók egy harmada egyáltalán nem tudja, hogy fertőzött, akkor tovább terjeszthetik a vírust még több készüléken, személyes és pénzügyi adatokat veszélyeztetve. A biztonság érdekében a fogyasztók tudatosabbak kell, hogy legyenek, amikor új honlapokra látogatnak vagy ismeretlen alkalmazásokat és emaileket nyitnak meg. A dolgok pénzügyi oldalát nézve kétségtelenül a legjobb megoldás a megbízható védelem, a tudatosság és az éberség."
A Kaspersky Lab díjnyertes termékei, a Kaspersky Internet Security és a Kaspersky Total Security, biztos védelmet nyújtanak a felhasználóknak és adataiknak a kiberveszélyekkel szemben. Elsőre észlelik a vírusfertőzést legyen szó Mac, Windows PC vagy Android rendszerű készülékről.
Kapcsolódó cikkek
- Készülékeinket vírusok fertőzik, de nem tudjuk hogyan
- Elkészült a Kaspersky Lab 2017-es kiberveszély előrejelzése
- Nincs több rejtély: A Kaspersky Lab 2017-es kiberveszély előrejelzései
- Közeleg a Black Friday, nőhet a pénzügyi adathalász támadások száma
- Black Friday: a pénzügyi adathalászat nő az ünnepek közeledtével
- A digitális eszközök használatát általában az apák tanítják meg gyerekeiknek
- Egy trójai vírus 318.000 Androidos felhasználót ért el a népszerű böngésző biztonsági résein keresztül
- Idén folyamatosan nőtt a titkosított zsarolóvírussal megtámadott felhasználók száma
- A titkosított zsarolóvírussal megtámadott felhasználók száma folyamatosan nőtt idén
- Magyarország is beszáll a harcba a világméretűvé dagadt ‘Leszámolás a zsarolóvírussal’ akcióba