A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez
A MAN Truck & Bus az ABB e-busz gyorstöltőit választotta e-busz próbapadjához és új tervezésű töltőoszlopához
2016. november 7.
Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára. Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.
A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik.
„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”
A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.
Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak.
A gyorstöltési megoldások az elektromos járművek gyorstöltésének követelményeit előíró IEC 61851-23 jelű szabványon alapulnak. Ez garantálja, hogy a töltési megoldások megfelelő biztonsági rendszerekkel legyenek felszerelve, a villamos konstrukció megfeleljen a vonatkozó előírásoknak, a rendszerek architektúráját és a működési elveket pedig az autóipari szereplők szélesebb köre támogassa a jövőben.
Az ABB és a MAN Truck & Bus projektpartnerként vesz részt az “európai e-busz töltési rendszer” (eBusCS) nevű kezdeményezésben, amely támogatja az elektromos buszok töltési folyamatainak egységesítését, és elősegíti az elektromos buszok elterjedését az európai nagyvárosokban.
Kapcsolódó cikkek
- A hordozható navigáció jobban megérheti, mint az autóba épített
- Jobban megérheti a hordozható, mint az autóba épített navigáció
- Jobban megérheti a hordozható, mint az autóba épített navigáció
- Az ABB modell alapú prediktív nyoma-tékvezérlése (MPTC) hatékony védelmet biztosít a gázellátó rendszer üzemzavarai ellen
- Az ABB kedvezőtlen piaci körülmények ellenére tovább növelte az árrést
- A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére tovább nőtt az árrés
- Hölgyek kedvére való Apple Watch töltőállomás
- Varsó második metróvonalának áramellátását az ABB által szállított hét alállomás biztosítja
- Az ABB alállomásai és pálya menti energiatároló rendszere segítik a lengyelországi metró energiahatékony üzemeltetését
- Gyorsan népszerű lett a Taxify Budapesten