Varsó második metróvonalának áramellátását az ABB által szállított hét alállomás biztosítja
2016. október 24.
Naponta 100 000 utast szállít Varsó második metróvonala, melynek áramellátását a központi szakaszon az ABB által szállított hét alállomás biztosítja. A vonal energiaellátást az egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszer (ESS) is segíti, amely a metrókocsik fékezési energiáját visszatáplálja a hálózatba, ezzel javítva a rendszer energiahatékonyságát.
A 2-es metróvonal a lengyel főváros, Varsó egyik legnagyobb beruházásának számít. A 6,1 km hosszúságú vonal központi szakasza a Visztula alatt 8 méter mélységben futó alagúton keresztül a keleti Praga kerületet köti össze a belvárossal és a város nyugati kerületeivel. Az 1 milliárdos beruházás keretében épült metróvonalat 2015 márciusában nyitották meg az utazóközönség előtt, és azóta naponta 100 000 utast szállít.
Az ABB hét alállomás tervezésre, szállítására, telepítésére és üzembe helyezésére kapott megbízást. Az alál-lomások egyenáramú vontatási áramot biztosítanak a metróvonalhoz, és váltakozó árammal látják el a metróál-lomásokat. A hétből négy kombinált vontatási és segédüzemi alállomás, amelyek négy transzformátor-egyenirányító csoporttal vannak kiegészítve. A csoportok mindegyike redundáns üzemmódot és szünetmentes áramforrást biztosít. A fennmaradó három AC alállomás kiváló minőségű áramot szolgáltat az állomások és a kereskedelmi fogyasztók számára.
Innovatív energiatároló rendszer
Az új kelet-nyugati metróvonal ökológiai lábnyomának javítása érdekében a Narodowy állomást szuperkonden-zátor alapú, egyenáramú, pálya menti energiatároló rendszerrel (ESS) látták el. Az ESS a maga nemében a leg-nagyobbnak számít a világon. A 40 megajoule teljesítményű rendszer visszanyeri és tárolja a lassító metró-kocsik fékezési energiáját, majd gyorsításkor újból rendelkezésre bocsátja azt. Ennek a speciális rendszernek a segítségével csökkenthetők az üzemeltetési költségek, és javítani lehet az energiahatékonyságot.
A kulcsrakész beruházás keretében az ABB a következő főbb termékeket szállította: közép- és kisfeszültségű AC és DC kapcsolóberendezések, egyenirányító és segédüzemi transzformátorok, védelmi és vezérlő készülé-kek, alállomás-automatizálás, felügyeleti, vezérlő és adatgyűjtő (SCADA) rendszerek, és egy db ENVILINETM DC pálya menti ESS.
A piacvezető ABB terméket, rendszereket és szolgáltatásokat szállít a modern, a hagyományos és a nagy se-bességű vasúti alkalmazásokat kiszolgáló vasúti infrastruktúrához és gördülőállományhoz. Az ABB széles körű referenciával rendelkezik a városi kötöttpályás közlekedési projektek terén. A varsói metró mellett az ABB jelentős szerepet játszott Svájcban, a zürichi belvárost kiszolgáló Glattalbahn, az indiai Delhi Metro, az ausztrá-liai Brisbane-ben létesült Gold Coast Light Rail, a londoni metró, valamint a brazíliai Salvador de Bahia metró-vonalainak a kiépítésében is.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB alállomásai és pálya menti energiatároló rendszere segítik a lengyelországi metró energiahatékony üzemeltetését
- Gyorsan népszerű lett a Taxify Budapesten
- Egy hónap alatt népszerű lett a Taxify Budapesten
- Egy hónap alatt népszerű lett a Taxify Budapesten
- A Nemzetközi Vöröskereszt afrikai logisztikai központját az ABB csúcstechnológiás mikrogridje látja majd el árammal
- Az ABB csúcstechnológiás mikrogridje látja majd el árammal a Nemzetközi Vöröskereszt afrikai logisztikai központját
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- Az ABB átalakítja szerkezetét: 4, vevői igényekre fókuszált, piacvezető divíziót alakít ki
- ABB: az értékteremtés következő fázisa
- Innovatív vasúti technológiákat mutatott be az ABB az InnoTrans szakkiállításon