Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
2016. október 12.
A vállalatok a digitalizációban rejlő legnagyobb lehetőségnek a hatékonyságnövelést látják a maguk számára. Ugyanakkor a digitalizáció segítségével javítani tudják a termékeik és szolgáltatásaik színvonalát, ami a vevőiknek jó – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners felmérése, amelyben 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német cégek vettek részt.
A legtöbb vállalatnál – a megkérdezettek 90 százalékánál – állították, hogy a digitalizáció hatékonyságjavulást hoz a vállalatirányításban. Szintén nagyon sokan – 80 százalék fölötti arányban – remek lehetőséget látnak a mobil megoldások alkalmazásában, továbbá abban, hogy a pontosabb adatgyűjtés, feldolgozás és elemzés révén megalapozott és jövőorientált döntéseket tudnak hozni.
A felmérés majdnem minden résztvevője arról számolt be, hogy a digitalizáció hatására csökkentek a költségek és javult a termelékenység. Elsősorban IT folyamatokat kellett gyökeresen átalakítani, de logisztikai és értékesítési folyamatokon is jelentősen változtattak.
A vállalatok több mint háromnegyede tudta a korábbinál jobban hozzáigazítani a termékeit, illetve szolgáltatásait a vevők igényeihez. Emellett a digitalizációnak hála lerövidítették a szállítási határidőket, az ügyfélszolgálatot pedig könnyebben lehet elérni, mint korábban.
Az effajta eredményekért a vállalatok megszenvednek. A válaszadók 97 százaléka számolt be olyan nehézségekről, amelyekkel a digitalizáció következtében kellett szembenézniük. Időhiányban szenvedtek, érdekkonfliktusok alakultak ki, kommunikációs problémák léptek fel. Szervezeti változtatásokra is rákényszerültek: az elmúlt két évben minden második cégnél átalakultak a felelősségi körök.
Ha az egyes ágazatokat nézzük, akkor a fogyasztási cikkek gyártói és a kereskedelmi vállalkozások haladtak leginkább előre a digitalizációval. Ugyanakkor az autógyártók, az iparcikktermelők és a high tech cégek lemaradtak az átlagtól.
A felmérésről:
A legkülönfélébb ágazatokban tevékenykedő, 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német vállalatoknál 200 döntéshozót kérdezett meg a digitalizációról az IFUA Horváth & Partners megbízásából a Forsa független piackutató cég.
Kapcsolódó cikkek
- A fogyasztó vagy a döntéshozó jár előrébb a digitális világban?
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Újabb európai épületben állítják üzembe az intelligens lámpatesteket
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- A magyar kkv-k reklámköltése leginkább a Facebook és a Google zsebébe vándorol
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- A "CSOK"-osok online tájékozódnak a megrendelés előtt
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- A hazai kis és közepes vállalkozásoknak szükségük van a professzionális infokommunikációs megoldásokra
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak