A sikerstartupok nem nyaralnak
2016. szeptember 7.
A fesztivál szezonban sem tétlenkednek a hazai startupok. A Budapest Launchpad fél tucatnyi feltörekvő tehetségnek adott esélyt a bemutatkozásra a Sziget Fesztiválon.
Az idei Sziget fesztiválon harmadik alkalommal rendezte meg az Európai Startup Rendezvous-t, a startupok oktatásával, segítésével és érdekképviseletével foglalkozó egyesület.
A Sziget kiváló lehetőséget kínál a nemzetközi közönségével a különféle startupok szolgáltásainak tesztelésére, ötleteik validálására. A felhasználók visszajelzései a startupok legfontosabb mérőszámainak számítanak, ha mindezt egy sokszínű mintából kaphatják meg akkor különösen értékesek a fejlődés szempontjából. Ezzel a koncepcióval futott neki idén is a Budapest Launchpad a legnagyobb hazai fesztiválnak a Balabit támogatásával.
Az egyesület felhívására jelentkezett startupok közül kiválasztott legjobbak különféle területeken mutatták be tehetségüket. A Playlate a bulizást, a fesztiválozást segítő alkalmazásával pontosan a célközönségéhez jutott. A Webuni és a MathXplain az online oktatás eszközeit gazdagítja. Abagil MTS rendszere egyperces kérdőívek gyors és játékos kitöltését tették lehetővé, az Abcon pedig új beacon technologiával elérnek úgy is ha az okostelefonoddal elsétálsz a kütyüjük mellett.
A hazai startupok számára igen fontos, hogy tesztelhessék a termékeiket, olyan közösségben mutathassák be projektjeiket, amelyben a felhasználóik számát is bővíthetik. – mondta Müller Tamás a Budapest Launchpad elnökhelyettese. Egyesületünk az őszi/téli workshopok mellett ezért fontosnak tartja az ilyen nagy rendezvényeken való megjelenést, a vállalkozói szemlélet népszerűsítését.
A Sziget kiváló lehetőséget ad arra is, hogy újabb tehetségeket fedezzünk fel, a EU Meeting point izgalmas helyszíne, valódi találkozó helye az érdekes és kíváncsi embereknek. – állítja Dehelán Gábor az egyesület elnöke. Idén is számos nemzet érdeklődőivel találkoztunk. Rengeteg holland, norvég, dán, finn, ausztrál érdeklődővel találkoztunk a kint töltött napok alatt.
A kint töltött idő nem csak korai fázisú startupok ötlet validálására és új vállalkozók motiválására jók, hanem olyan nagyobb cégeknek, mint a Balabit a CSR kommunikációban, házon belül a munkatársak motiválására és csapatépítésre, valamint új nemzetközi munkatársak felfedezésére is kitűnő helyszín. -jegyezte meg Illés Gábor az Európai Startup Renezvous kezdeményezést támogató Balabit képviselője.
A Sziget már három éve támogatja az egyesület megjelenését. A Budapest Launchpad támogatói segítségével pedig megvalósulhat a startupok a startupokért alapüzenet a sokezres nemzetközi rendezvényen is.
Az egyesület következő nevében is sokatmondó Beer&Huburger&Roasted eseményét is beharangozta már az oldalán ahová érdemes minél gyorsabban jelentkezni, mert a tetőterasz befogadókészsége véges: http://bit.ly/beer-huburger-roasted
Kapcsolódó cikkek
- Készül a Digitális Startup Stratégia
- Legyen Budapest Európa startup központja!
- A Sziget Fesztiválon több mint 3 millió kártyás fizetési tranzakciót bonyolítottak le
- Több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak a Sziget Fesztiválon
- Az Internet Hungary versenyt rendez az év leginnovatívabb KKV- és startup projektjei részére
- Startup versenyt hirdetett az Internet Hungary
- Új Hungarikum a Szigeten
- 2016 nyarán eddig közel 10 ezren vásárolták mobiltelefonos alkalmazással a fesztiválbelépőjüket
- Idén nyáron 10 ezren már mobillal léptek be a fesztiválokra
- Idén nyáron 10 ezren már mobillal léptek be a fesztiválokra