A konyha az otthon második legfontosabb helyisége az IKEA regionális kutatása szerint
2016. augusztus 11.
Az IKEA reprezentatív kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a magyarok szerint a hálószoba után a konyha az otthon legfontosabb helyisége, mely nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a hely, ahol a barátokkal és a családdal időt töltenek, beszélgetnek. A harmadik alkalommal elkészített „Élet otthon” elnevezésű, a világ 12 nagyvárosára kiterjedő kutatását egészíti ki a magyar, cseh és szlovák véleményeket összegző régiós kutatás arról, milyen szerepet játszik életükben a konyha.
Jó wifi mindenek előtt
Az IKEA „Élet otthon” elnevezésű, 12 000 választ feldolgozó kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek többsége számára az otthon a társas kapcsolatok, a családi és baráti kötelékek színtere is. A reprezentatív kutatás rámutat, hogy az urbanizáció hatására az életterek szűkülnek, ami kihat a társas kapcsolatok ápolására is, így egyre többen inkább online tartják szeretteikkel a kapcsolatot.
Arra a kérdésre, hogy fontosabb-e a stabil internet, mint otthon egy olyan tér, ahol együtt lehet a család és vendégeket fogadhatnak, minden negyedik megkérdezett válaszolta azt, hogy fontosabb a jó wifi kapcsolat. Emellett minden ötödik válaszadó érzi úgy, hogy fontosabb a barátaikkal és a családtagjaikkal online tartani a kapcsolatot, mint az otthonukba meghívni őket. Ezért fontos az IKEA számára, hogy olyan többfunkciós bútorokat és lakberendezési megoldásokat kínáljon, amelyek megoldást nyújtanak a megváltozott élethelyzetekre, és mindenkinek segítenek abban, hogy izgalmasabban használja ki a rendelkezésre álló teret.
A magyaroknak fontos a személyes kapcsolattartás
Míg a világban a lakások szűkössége és az online kommunikációs lehetőségek egyre inkább a virtuális térbe szorítják a társasági életet, addig a magyar családoknál a konyha még őrzi hagyományos pozícióját. Az IKEA magyar, cseh és szlovák eredményeket összegző kutatásának középpontjában a konyha és annak az otthonokban betöltött szerepe áll. A reprezentatív eredményekből kiderül, hogy bár a magyarok 57 százaléka elégedetlen a konyhájával az elavult berendezés és a helyhiány miatt, a megkérdezettek mégis a hálószoba után az otthon legkedveltebb helyiségének jelölték meg, ami nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a társas kapcsolatoké is.
Az IKEA olyan konyhai megoldásokkal kíván segíteni ezen, amivel akár minimális átalakítással könnyedén személyre szabható a konyha és még élvezetesebb lehet az ott eltöltött idő. „Mindig is kíváncsiak voltunk arra, hogyan élnek az emberek. Egy világban, amely folyamatosan változik, egyre fontosabb, hogy többet tudjunk meg azokról az új szokásokról, melyek körül vesznek minket, illetve az ideális otthonról alkotott elképzelésekről” – mondta Varga-Nagy Eszter az IKEA Magyarország PR-vezetője. „Az IKEA szeretné jobban megismerni az emberek érzéseit és személyes kötődésüket az otthonukhoz, hiszen az emberek valós igényei, álmai és szükségletei adják a kiindulópontot a termékek tervezésénél és fejlesztésénél.”
Tiszta lakás és egy üveg bor, ennyi kell a tökéletes vendégséghez
Vendégszerető nemzet a magyar, 10-ből 4 válaszadó legalább havonta egyszer fogad vendéget, ami a régió országai közül Magyarországon nem stresszmentes, különös izgalommal és előkészületekkel jár. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy a látogatásokhoz, melyek többségében családi és baráti ünneplések, gyakran közös étkezés is kötődik. Míg a magyarok többsége szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek, a csehek és szlovákok alacsony elvárással fogadnak vendégeket: sokan megelégednek azzal is, ha a meghívott pontosan érkezik és leveszi a cipőjét.
A válaszadók, ha vendégségbe érkeznek, nem szeretik, ha kiszolgálják őket, a legtöbben első helyen említették, hogy szeretnek segíteni a házigazdának az utolsó simítások befejezésében. Emellett azonban fontos számukra, hogy a lakás legyen tiszta és a vendéglátó fogadja őket egy üveg itallal. A magyarok legnagyobb félelmei között említhető, hogy a vendégeknek nem fog ízleni a felszolgált étel, illetve, hogy nem készül el időben a főzéssel és a takarítással a házigazda.
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- A fogyasztó vagy a döntéshozó jár előrébb a digitális világban?
- Maxus Hungary felmérése: fogyasztó és marketinges viszonya a technológiai újdonságok kapcsán
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre
- Amiért a magyar ember is felmegy a Twitterre
- Személyre szabható konyha és többfunkciós bútorok az IKEA válasza az urbanizációra
- Küzdeniük kell az európai kiskereskedőknek a „flex vásárlókért”
- Az európai kiskereskedők lassan reagálnak az online „flex vásárlókra”
- Nehezen tart lépést a magyar idősebb korosztály a technológiai fejlődéssel
- A magyar idősebb korosztály szükségesnek tartja a technológiai fejlődést, de nehezen tart lépést vele