A digitális világ újításai a mindennapi életben is élvezhetőek
2016. augusztus 11.
Az MBI a Trend One-nal közösen a napokban jelentette meg legújabb trend riportját, amelyből megismerhetjük a legfrissebb fogyasztói trendeket néhány nagynevű cég innovatív fejlesztésén keresztül.
A kiadvány a legújabb számában a világ olyan rendhagyó és érdekes technikai megoldásainak sorát mutatja be, mint például a Snapchat-en keresztüli vásárlást, a csomagolásból átalakított mobiltelefon töltőt, vagy a FB-ot mint játékmegosztó platformot. Ezen újításokkal a márkák a mobilitás, az integráció és a kapcsolattartás iránti növekvő fogyasztói igényeknek felelnek meg.
Vásárlás Snapchat-en keresztül
A szépségiparban jól ismert Sephora cég ügyfelei hamarosan Snapchat-en keresztül is vásárolhatnak. A felhasználóknak mindössze egy képernyőfotót kell készíteni a megvásárolni kívánt termékről, majd felölteni azt a „ShopStyle“ nevű alkalmazásba. Az alkalmazás a fotó alapján azonosítja a termékoldalt, ahol a felhasználó kiválasztja a neki tetsző színt és méretet!
A Facebook, mint játékmegosztó platform
A Facebook és a Blizzard együttműködése eredményeként a nemrégen debütált “Overwatch” játék hamarosan látható lesz a Facebook élő közvetítések funkciójában. A játékosok a Facebookon keresztül barátokat kereshetnek a játékhoz és tartalmakat is megoszthatnak. A felhasználók a Facebook „Live” interface segítségével nemcsak végig követhetik, hanem kommentelhetik is egymás játékát!
Gyorséttermi csomagolásból okostelefon-töltő
A Kentucky Fried Chicken gyorsétterem lánc Indiában olyan csomagolást dobott piacra az 5 az 1-ben menüjéhez, amelyben egy telefontöltő és egy telefonkábel is megtalálható. Az úgynevezett „Watt a Box“ két USB csatlakozót tartalmaz, amely lehetővé teszi az Android és az iOS okostelefonok feltöltését.
Kettő az egyben – itt az okos tornacipő
A Lenovo nemrégiben bemutatta saját fejlesztésű „okos” tornacipőjét, amely a fitnesz alkalmazások funkcióit is helyettesítheti. Az applikációval összekötött sportcipő számolja a viselője által megtett lépéseket, a kocogással eltelt időt, az elégetett kalóriát és a szívfrekvenciát. Sőt, a cipő oldalán lévő kijelző emojik formájában megmutatja a viselője hangulatát!
Fizetés karkötővel: a hagyományos bankkártya újraértelmezése
Az osztrák Erste Bank kompakt, matricaként felragasztható vagy gumikarkötőbe építhető, NFC-kompatibilis bankkártyát fejlesztett ki. A tranzakciók végrehajtásához a kártyát elég a terminálhoz érinteni, így pénztárcánkat sem kell magunkkal vinni. Bécsben már üzembe is helyezték az első NFC alapú bankautomatát, ahol a kártya behelyezése nélkül is lehetséges pénzt felvenni.
További érdekes innovációk és termékek a Trend One Report-ból:
- Az fbox nevű innovatív eszköz megmutatja, hogy az adott üzlet hány Facebook követője tartózkodik éppen az üzletben, sőt azt is, hogy mit lehet róluk tudni.
- Új, Bitcoin alapú fizetési mód már a hotelekben – Schani Vienna Hotel az első hotel Ausztriában, amely elfogadja a virtuális Bitcoin alapú fizetést.
- Okostelefonnal összekötött gyűrűk segítségével ösztönzik a párokat a közös tévénézésre – egy jégkrém márka fejlesztésének köszönhetően, ha az applikáció mindkét fél jelenlétét megerősíti lehetőség van egy közösen kiválasztott tévésorozat megnézésére, ezzel erősítve az együttlét és a kapcsolat fontosságát.
- Célcsoportok megszólítása Emojik alapján – a Nemzetközi Emoji Napot követően a Twitter lehetőséget biztosít hirdetőinek, hogy követőik által használt emojiknak megfelelő tartalmat tegyenek közzé. Így a felhasznált emojikat figyelembe véve, a banner hirdetésekkel megcélozhatják az adott hangulatban lévő, vagy az adott témában megnyilvánuló embereket.
- Videó lejátszás az Amazonon – az Amazon új videomegosztó platformja a “Video Direct”, a felhasználók egyszerűen kiválaszthatják a megosztás módját, amellyel jövedelemre is szert tehetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- A fogyasztó vagy a döntéshozó jár előrébb a digitális világban?
- SMART 2016: Budapesten versenyeznek a legjobb az európai startupok
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- Maxus Hungary felmérése: fogyasztó és marketinges viszonya a technológiai újdonságok kapcsán
- A legfrissebb fogyasztói trendek az MBI legfrissebb trend riportjában
- Érdekességek az MBI legfrissebb trend riportjából
- Érdekességek az MBI legfrissebb trend riportjából