Magyar startup siker: dübörög a netes takarítás közvetítés
Online felmérést készített a Rendi a takarítási szokásokról
2016. augusztus 9.
Már nemcsak pizzát, a heti bevásárlást vagy műszaki cikkeket rendelhetünk a neten, hanem egy kattintással profi takarítót is hívhatunk az otthonunkba. Alig több mint fél éve indította el online takarítás közvetítő szolgáltatását a Rendi. A magyarok pedig ráharaptak a hiánypótló ötletre, hiszen már havonta közel ezren oldják meg ezzel a kényelmes módszerrel az egyik legmacerásabb háztartási munkát.
Kevés időigényesebb és megerőltetőbb háztartási feladat van, mint a takarítás. A Rendi nemrég online kérdőívben mérte fel a takarítási szokásokat, a kitöltők kétharmada (67%) pedig azt válaszolta, hogy több, mint két órát vesz igénybe az otthonuk kitakarítása.
Emiatt sokan kifejezetten utálnak takarítani. Ezt támasztotta alá a netes takarító közvetítő felmérése is, mely rámutatott, hogy csupán a válaszadók kevesebb, mint egy hatoda (15%) szeret takarítani, míg több mint kétharmaduk (39%) kifejezetten nem.
„Éppen ezért, főként Budapesten és a nagyobb városokban, már hazánkban is egyre többen bíznak meg bejárónőt, hivatásos takarítót a lakás rendbetételével” – hívta fel a figyelmet Udvardy Szabolcs, a Rendi marketing vezetője. Ezzel párhuzamosan nő az online takarítás közvetítés népszerűsége is, a startupként induló cég néhány hónap alatt megsokszorozta ügyfelei számát, és jelenleg havi szinten már közel ezer megrendelést teljesít.
Takarítás helyett a lábunkat lógatnánk
A Rendi felmérésében arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók mivel töltenék a keletkező szabadidőt, ha otthonuk takarítását profik végeznék. A kérdőívet kitöltők több mint harmada (38%) a pihenést jelölt meg első helyen, míg ezt követte a családi időtöltés, illetve harmadik helyen a munka.
A különböző takarítási tevékenységeken belül a felmérés szerint a legkevésbé az ablaktisztítás kedvelt, míg a rendrakásról a válaszadók közel kétharmada (61%) úgy nyilatkozott, hogy szívesen végzi.
További érdekes eredmény, hogy tisztítószerekre az elsöprő többség (84%) kevesebb, mint 5000 forintot költ havi szinten.
„Tőlünk nyugatra óriási sikere van a különböző háztartási munkák, köztük a takarítás online közvetítésének. Ezen felbuzdulva hoztuk létre a Rendit tavaly ősszel, aminek a népszerűsége egyelőre nem hogy beváltotta, de túl is szárnyalta a várakozásainkat. Budapesten, Győrben, Szegeden és Debrecenben elérhető a szolgáltatásunk jelenleg, és néhány hónap alatt sikerült már közel ezres havi megrendelés számot elérnünk. Még idén ősszel Lengyelországban is elindítjuk tevékenységünket, hiszen az online takarítás közvetítés nemcsak Magyarországon, de régiós szinten is hiánypótló szolgáltatás” – fogalmazott Udvardy Szabolcs, a Rendi marketing vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Tanulmányt készített az IDC a munkafolyamatok hatékonyságának növeléséhez
- IDC: A sokoldalú multifunkciós készülékek gyökeresen átalakítják a munkafolyamatokat
- Rio 2016: Hogyan védjük meg magunkat az Olimpiához kapcsolódó átverésektől?
- Kiderült: az átlagnál sokkal többet sportolnak a „kockák”
- Kiderült: az átlagnál sokkal többet sportolnak a „kockák”
- A hazai vállalatok alig fele alkalmazza a big data analitikát a GE Innovációs Barométer felmérése szerint
- Itthon is egyre népszerűbbek a megosztás alapú szolgáltatások
- A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására
- Emelkedtek a lakások négyzetméter árai az egyetemi városokban
- Feltörekvő magyar startupok lépnek a kivonuló Uber helyébe