A Cellum újabb piacot hódít meg Délkelet-Ázsiában
2016. május 23.
Európa egyik vezető mobiltárca-szolgáltatója, a Cellum Thaiföld és Indonézia után Mianmarban nyert el jelentős megbízást.
A SMART 2016 konferencián bejelentett együttműködés keretében a Cellum fejleszti és üzemelteti majd a MyPay mobilfizetési platformját az ázsiai országban. A banki szolgáltatások alacsony elterjedtségének és a 80%-os okostelefon-penetrációnak köszönhetően az 51 milliós népességű Mianmar mindkét cég számára óriási üzleti lehetőséget jelent. A Cellum 2014-ben jelent meg a délkelet-ázsiai piacon és nemrég lépte át a 100 milliós tranzakciószámot.
A Cellum már jól bevált Cellum Mobile Next mobiltárca-megoldását a MYPAY márkája alatt, helyi partnerhálózatán keresztül vezetik majd be. Az innovatív technológia segítségével a felhasználók okostelefonjukon keresztül QR-kóddal fizethetnek, pénzt küldhetnek egymásnak, fizethetnek webáruházakban, feltölthetik telefonegyenlegüket, valamint befizethetik számláikat. Később pedig a szolgáltatás az érintésmentes fizetések alapjául szolgáló NFC-s funkcióval is kiegészül. Elsőként a Mianmar piacvezető közösségi alkalmazását üzemeltető MYSQUAR 3 millió regisztrált felhasználója élvezheti a mobiltárca nyújtotta előnyöket.
„Az elmúlt tíz év mobilfizetési sikerországa az afrikai Kenya volt. Minden jel arra utal, hogy a digitális fizetések forradalma a következő években Délkelet-Ázsia felfutó piacain, köztük Mianmarban ismétlődik meg, mégpedig az okostelefonok robbanásszerű elterjedésének köszönhetően. Mianmarban akár 90 percig tarthat az út a legközelebbi bankfiókig. A mobiltelefon jelenti az egyetlen, igazán hatékony módot a pénzügyi szolgáltatások nyújtására. A Cellum megoldása tökéletes egy ilyen piacra.” – mondta Kóka János, a Cellum Global Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Mianmarban épp csak elkezdődött az átmenet a hagyományos banki rendszerből a digitális pénzügyi szolgáltatások irányába, miközben a mobiltelefon-penetráció 4 év alatt 9%-ról 70% fölé nőtt, a mobilinternet-előfizetések száma pedig csak a tavalyi évben megduplázódott.
“Ritka, történelmi pillanat előtt állunk, most lehetőségünk van bevezetni Mianmar leginnovatívabb digitális pénzügyi szolgáltatásait és elősegíteni az ország gazdasági növekedését és pénzügyi integrációját. A Cellum kipróbált, biztonságos és rugalmas technológiája kiváló alapot nyújt küldetésünk megvalósításához.” – mondta el Tim Scheffmann, a MyPay vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Fizess Viberrel, WhatsAppal, Messengerrel!
- Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában
- Dél-kelet Ázsia nagynevű szolgáltatójával működik együtt a Cellum
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Az LG megkezdte az LG G5 hazai értékesítését
- Az LG megkezdte az LG G5 hazai értékesítését
- Még mindig a Samsung vezeti az okostelefon piacot
- Aki most lép, az nyer: POZITÍV változást várnak a magyar fogyasztók a digitális szolgáltatóktól
- Nemzetközi innovációs versenyen nyert különdíjat az SZTE hallgatója