Két hét alatt egymillióan töltötték le a demenciakutatást segítő mobil játékot
2016. május 21.
Csupán két héttel a bevezetése után világszerte több mint egymillió ember töltötte le a Sea Hero Quest (A tenger hőse) mobil játékot, amelyet a Deutsche Telekom Csoport a kutatás és akadémiai területen tevékenykedő partnereivel együttműködve fejlesztett a demenciakutatás előmozdítására.
A globális számhoz a magyarok kiemelkedő arányban, több mint hetvenezer letöltéssel járultak eddig hozzá. Az App Store és Google Play áruházakban több mint 45 ezer értékeléssel és átlagban 5 csillaggal díjazott játékról a felhasználók döntő többsége pozitívan nyilatkozik.
A Sea Hero Quest játéknak köszönhetően a demencia kutatása nagyot lépett előre. A projekt alapkoncepciója a hetente csaknem 3 milliárd órányi játékkal töltött idő hasznosítására épül, a játék során a tudósok értékes adatokhoz jutnak az ember navigációs képességével kapcsolatban. “A projektre adott pozitív válasz elsöprő erejű volt. A világ minden táján késztetést éreztek az emberek a Sea Hero Quest letöltésére és a jó célt szolgáló játékra, és összességében eddig több mint 11 évnyi játékidőt értek el. Több mint 50 országban a játék bekerült a 10 legnépszerűbb közé, mind az App Store mind pedig a Google Play áruház esetében. Ez máris látványos siker a demencia elleni küzdelem, a kutatás és tudomány számára“ – mondta Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezetője.
Az elkövetkezendő hónapokban a University College London vezeti majd a játék során névtelenül összegyűjtött adatok elemzését. “A Sea Hero Quest játékosai által előállított navigációs adatokat a tudósok több mint 1500 év alatt tudták volna csak létrehozni laboratóriumi körülmények között. Ahhoz, hogy az emberek térbeli navigációs képességének alapszintjét meg lehessen határozni, fontos, hogy a különböző országokban élő, különböző korú és nemű játékosok a lehető legnagyobb számban vegyenek részt a játékban, választ adva a tudomány legfontosabb kérdéseire, miközben a jó cél érdekében játszanak” – mondta a University of East Anglia intézményben dolgozó Michael Hornberger professzor, a demencia kutatásának szakértője és egyben a projekt vezető tudósa.
Sok, demenciával élő ember számára az első tapasztalt tünet a térbeli tájékozódási képesség elvesztése, akár az általuk jól ismert helyszíneken és környezetben is. Egy nemzetközi, globális alapszint meghatározása tájékozódási képességünk vonatkozásában elismerten az egyik legfontosabb lépés a demenciát okozó betegségek diagnosztizálását célzó tesztek kifejlesztése során. A Sea Hero Quest játékkal a tudósok névtelen adathalmazhoz jutnak minden egyes játékos térbeli tájékozódási viselkedésével és képességével kapcsolatban.
A Deutsche Telekom Csoport a Game for Good játékot az Alzheimer's Research, University College London, a University of East Anglia intézményekkel és a Glitchers játékfejlesztő céggel folytatott szoros együttműködésben fejlesztette. A Sea Hero Quest világszerte elérhető iOS és Android eszközökön, ingyenesen letölthető az App Store és Google Play áruházakból.
Kapcsolódó cikkek
- BodyMaps app: Fedezd fel szervezeted működését!
- Az új BodyMaps mobilalkalmazással felfedezhetjük belső szerveink működését
- Két hét alatt egymillióan töltötték le a demenciakutatást segítő mobil játékot
- Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
- Nemzetközi innovációs versenyen nyert különdíjat az SZTE hallgatója
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot
- Szívhang applikáció: Az anyai szívhangot a technológia a csecsemők kiságyába hozza
- Szívhang applikáció: Az anyai szívhangot a technológia a csecsemők kiságyába hozza
- Falakat készülnek ledönteni magyar fiatalok innovatív ötleteikkel