Az idei év egyik legmeghatározóbb dokumentumkezelési fejlesztése a vállalatoknál az MPS lesz

Világszerte egyre élénkebb a menedzselt nyomtatási szolgáltatások (MPS) piaca. A neves kutatócég, a Quocirca legfrissebb, négy országra - USA, Németország, Franciaország, Anglia - kiterjedő, 210 vállalat megkérdezésével elkészített felmérése szerint a vállalkozások fele már most is használja ezeket a megoldásokat, és a válaszadók 51 százaléka az MPS bővítését is tervezi 2016-ban.

Ezzel együtt idén jelentős piaci gyarapodásra is lehet számítani. A Quocirca szerint ebben az évben a megkérdezett cégek 20 százaléka veszi tervbe a menedzselt nyomtatási szolgáltatások bevezetését a nyomtatási költségek csökkentése, és a hatékonyságnövelés érdekében. 

 

Az MPS népszerűsége összefügg a digitális dokumentumkezelés előretörésével. A Quocirca jelentése szerint a vizsgált országokban a válaszadók többségében már most is a papírmentes ügyintézés élvez elsőbbséget, és a jövőben még inkább bővülésre lehet számítani ezen a területen, amihez a menedzselt nyomtatási szolgáltatások széles köre megfelelő támogatást jelent, miután költséghatékony és gyors segítséget biztosít a folyamatok menedzseléséhez. Ugyanakkor a felmérés azt is alátámasztja, hogy jelenleg a menedzselt nyomtatási szolgáltatások piacát két fő tényező, az ár és a biztonság határozza meg. Előbbi esetében azt vizsgálják a cégek, hogy az MPS bevezetésével mennyivel csökkenthetik a nyomtatási költségeiket, míg az utóbbi kapcsán a digitális adatkezeléssel járó veszélyeket veszik górcső alá. A Quocirca kutatása rávilágít arra, hogy az MPS képes arra, hogy megszüntesse a biztonsági kockázatokat az adatvédelemben. Biztató, hogy a felmérés szerint a válaszadó cégek 77 százaléka egyetért ezzel a meglátással és a biztonsági nyomtatás, illetve más, a digitális dokumentumkezelést szolgáló MPS megoldás igénybe vételével szeretnék elérni, hogy a jövőben egyetlen adat, dokumentum se vesszen el, vagy kerüljön illetéktelen kezekbe.

 

A kutatásból kiderül az is, hogy a vállalatok szempontjából az innováció iránti elkötelezettség sarkalatos tényező a menedzselt nyomtatási szolgáltatásokat nyújtó partnerek kiválasztásakor. A Big Data korában egyre nagyobb az igény a várható üzleti hatások, kockázatok előrejelzésére. Ennek az elvárásnak az MPS szolgáltatóknak is meg kell felelniük. A Quocirca biztos abban, hogy a piacon azok lehetnek a legeredményesebbek, amelyek képesek megfelelő elemzéseket, modelleket készíteni arra vonatkozóan, hogy mi várható a jövőben és ehhez, hogyan érdemes alkalmazkodnia az adott szervezetnek annak érdekében, hogy a hatékonyságuk továbbra se csökkenjen. Ez azt is jelenti, hogy az MPS szolgáltatók számára a folyamatos fejlesztések garantálhatják a hosszú távú megbízásokat. Új termékek, szolgáltatások bevezetésével, a technológiai újításokkal - aminek a része az is, hogy a menedzselt nyomtatási szolgáltatások fontos elemeivé váljanak az „Internet of Things” (Dolgok Internete) terjedésével az okos irodai rendszereknek - biztosíthatják azt, hogy a vállalatok az informatikai, üzleti, jogi környezet változásaihoz a jövőben is könnyedén alkalmazkodjanak és az új trendek nyertesivé válva növeljék eredményességüket.

 

 

A jelentés szerint a Xerox vezető szerepet tölt be a menedzselt nyomtatási szolgáltatások piacán. A vállalat éves MPS forgalma globálisan meghaladja a 3,5 milliárd dollárt, ami főleg a folyamatos fejlesztéseinek köszönhető különösen a mobilitás, a biztonság és a munkafolyamat-kezelés terén. A Quocirca megállapítja, hogy a Xerox fő erőssége az elemzésekben és a riportok készítésében rejlik, amelyek alapvető fontosságúak a változó piaci elvárásoknak megfelelő dokumentumkezelés vállalati szintű menedzseléséhez. Ennek megfelelően a Xerox legfőbb célja, hogy az ügyfeleinél olyan optimalizált nyomtatási infrastruktúrát alakítson ki, amely a menedzselt nyomtatási szolgáltatások hozzáadásával jelentősen, akár 30 százalékkal csökkentheti a dokumentumkezelési költségeket. A vállalat MPS megoldásainak legújabb generációja három fő pillérre épül. A felmérésre és optimalizálásra, amely arra ösztönzi a munkavállalókat, hogy környezettudatosabban használják az irodai erőforrásokat és csökkentsék az ökológiai lábnyomukat. Másodsorban a biztonságra és integrációra, amelyeknek köszönhetően a vállalatok folyamatosan nyomon követhetik, hogy ki, mit, mikor, mennyit és hol nyomtatott. Az adatok elemzése alapján és a Xerox tanácsadóinak segítségével pedig a cégek optimalizálhatják a nyomtatási infrastruktúrájukat. Harmadrészt az automatizálásra és egyszerűsítésre, ami révén a Xerox széleskörű munkafolyamat automatizálási megoldásokkal biztosítja a különböző szektorok közti üzleti folyamatok menedzselését. 

 

A Xerox eredményességét a közelmúltban egy másik kutatócég, az IDC is elismerte. Legfrissebb MarketScape jelentésükben a hatékonyságnövelést és a jövedelmezősséget erősítő, az üzleti folyamatok automatizálását biztosító menedzselt munkafolyamat szolgáltatások vezető vállalataként nevezték meg a Xerox-ot a Közel-Kelet és Afrika mellett Közép – és Kelet Európa vonatkozásában, beleértve ebbe Magyarországot is.

 

HÁTTÉR:

A Quocirca szerint az alábbi szempontokat érdemes számba venniük az állami, illetve üzleti szférában tevékenykedő szervezeteknek az MPS partner kiválasztásakor:

  • Értékelési rendszer – Milyen a dokumentumkezeléssel kapcsolatos adatok kiértékelése, elemzése? Az átfogó elemzés biztosítja a folyamatok költséghatékony tervezését, a hatékonyság növelését.
  • Széleskörű kínálat – Képes-e a szolgáltató komplex szolgáltatásra az irodai/nyomdai nyomtatástól kezdve az informatikai támogatás biztosításán keresztül az üzleti folyamatok automatizálásának ellátásáig?
  • Heterogén munkakörnyezet működtetése – A vállalatok többsége számos gyártóval, partnerrel dolgozik.  Fontos, hogy az MPS szolgáltató megbirkózzon a különböző eszközök, technológiák összehangolásával és a hatékony munkakörnyezet kialakításával.
  • Iparági tapasztalatok és a folyamatok ismerete – Az MPS szolgáltatónak az iparági sajátosságokat alapul vevő munkafolyamat megoldásokat kell biztosítani, amely integrálható az adott szervezet HR, jogi, illetve pénzügyi folyamataiba.
  • Integrált és biztonságos mobil stratégia – Képes-e az MPS szolgáltató biztonságos hardveres és a szoftveres mobilos megoldásokkal kiterjeszteni a menedzselt nyomtatási szolgáltatásait?
  • Rugalmasság – A változó piaci igényekhez való gyors, költséghatékony alkalmazkodás fontos az MPS terén is.
  • Pontos szabályzás – Szolgáltatási garanciák, pénzügyi szankciók lefektetése a megfelelő teljesítés érdekében.
  • Következetes nemzetközi szolgáltatás, helyi támogatással – A globalitásnak számos előnye van a hatékony ügyfélkezelés terén, ugyanakkor hasznos, ha ehhez lokális szakmai támogatás is társul, illetve a helyi, egyedi szabályozással, működéssel szemben támasztott elvárásokkal is gyorsan, könnyedén megbirkózik a szolgáltató.
  • Átláthatóság – Az MPS szolgáltató biztosítson hozzáférést a valós idejű és web-alapú kimutatásokhoz, amelyeken keresztül minden folyamatosan nyomon követhető.
  • Szabványokhoz való igazodás – Az MPS szolgáltatásnak illeszkednie kell a meglévő informatikai rendszerhez.
  • Innováció – A költségek csökkentése, a szolgáltatás minőségének javítása az MPS szolgáltató folyamatos feladata. Ennek érdekében a fejlesztéseknek folyamatosan a középpontban kell lenniük.

     

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció