Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
2016. május 18.
A Telekom Innovation Contest (Telekom Innovációs Verseny) a Deutsche Telekom által létrehívott verseny innovátorok és befektetők számára világszerte.
A kezdeményezés célja, hogy új vezető tehetségeket és a technológiákat támogasson, amelyek aztán a Deutsche Telekom üzleti részlegeihez és leányvállalataihoz kapcsolódhatnak. Idén először lesz nyilvános a rendezvénysorozat záróeseménye, a Telekom Innovation Expo, amelynek Berlin és Krakkó után most Budapest ad otthont a május 23-án megrendezésre kerülő SMART 2016 konferencia keretében.
A harmadszor megrendezésre kerülő Telekom Innovációs Verseny szervezői idén is tárt karokkal várták az újító szellemű vállalkozások jelentkezését a világ minden tájáról, így Magyarországról is. A pályázatokat és megoldásokat ez alkalommal a következő kategóriákban fogadták: Smart Data Analytics (Intelligens adat analitika ), Future Communication (A jövő kommunikációja) illetve Industry 4.0 és IoT. A pályázóknak legalább egy működő prototípust is be kellett mutatniuk a pályaművükben.
A verseny záróeseményére, a Telekom Innovation Expóra május 23-án Budapesten kerül sor Magyarország legnagyobb startup konferenciája, a SMART 2016 konferencia keretében, az érdeklődőknek és résztvevőknek így még szélesebb programlehetőséget kínálva. Az Expón be is mutatkozik a nemzetközi szakmai közönség előtt az innovációs verseny első 10 helyezettje, köztük a magyar PersonalVideo és a Slamby. A PersonalVideo egyedi, személyre szabott, interaktív videókat készít automatikusan bármilyen adatbázisból. A Slamby egy big data menedzsment platformot biztosít cégeknek automatikus és nyelvfüggetlen kategórizálással.
„A Telekom innovációs versenyének célja, hogy olyan startupokat ismerjünk meg, amelyek az infokommunikáció jelenét és jövőjét meghatározó iparágakban tevékenykednek, és amelyek potenciális partnerei lehetnek a vállalatcsoportnak. Infokommunikációs cégként kiemelten fontos számunkra, hogy támogassuk az innovatív technológiák, újító megoldások létrejöttét, elterjedését. Büszkék vagyunk rá, hogy idén is több értékes pályázat érkezett a versenyre Magyarországról, két hazai vállalkozás megoldása pedig a legjobbak közé is került" – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom Product House igazgatója.
A rendezvényt Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója nyitja meg. A verseny döntőseinek bemutatkozása mellett olyan előadók is szerepelnek a programban, mint Somlai-Fischer Ádám, a Prezi egyik alapítója, vagy éppen Patrick Cowden, a Beyond Leadership alapítója, aki számtalan nemzetközi multinacionális cégnek (pl. a DELL, a HP, a HITACHI vagy a Coca-Cola), adott már vezetői tanácsokat. Az eseményen résztvevők találkozhatnak a Deutsche Telekom üzleti területeinek képviselőivel és a nemzeti vállalatok döntéshozóival is.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyeznek a legjobb az európai startupok
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
- 4G hálózaton végzett teszthívást a Magyar Telekom
- 4G hálózaton végzett teszthívást a Magyar Telekom
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot
- SMART 2016: Milyen magyar startupokra figyeljünk 2016-ban?
- Szívhang applikáció: Az anyai szívhangot a technológia a csecsemők kiságyába hozza