Te mennyire vagy onlány?

Népszerű az online vásárlás, de még mindig inkább az áruházakat választják a magyar nők, ha műszaki cikkeket keresnek. A férfiak körében népszerűbbek a webáruházak, de a nagyobb beruházások alkalmával – mint például a televíziók – ők is inkább a hagyományos utat járják – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.

A felmérés eredményeiből látható, hogy a háztartási kisgépek – kávéfőző, vízforraló, vasaló, mikrohullámú sütő – webáruházból való vásárlására a nők hajlanak jobban, más termékek esetében inkább kipróbálják a kiszemelt eszközt és az áruházakban vásárolják meg. 

 

 

Érdekesség, hogy ezeknél az eszközöknél jellemzően a vidéken élők – a következő fél évben háztartási kisgép vásárlását online tervezők 83 százaléka – választják a webáruházakat, feltehetően a „fotelból vásárlás” kényelme, és a sok áruháznál elérhető ingyenes házhozszállítás teszi olyan vonzóvá számukra ezt a lehetőséget.

 

„Az e-kereskedelem térhódítását a Media Marktnál is érezzük, a három éve indított webáruházunk az elmúlt évben kétszámjegyű növekedést ért el. Ezt a kényelmi szolgáltatást egyre többen veszik igénybe a vásárlóink közül, azonban – jellemzően a nagyobb, drágább termékek esetében, mint a hűtőszekrény, televízió, tűzhely – sokan tartják fontosnak, hogy szakértői segítséget kapjanak, és a helyszínen vizsgálhassák meg a vásárolni kívánt terméket”- mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

 

Legkevésbé laptop vásárlásnál hajlanak arra a hölgyek, hogy az interneten vásároljanak, itt a legnagyobb a különbség a két nem vásárlási szokásai között. Valószínűleg ebben az esetben sokkal inkább a helyszínen elérhető szakértői segítség az, ami miatt ellátogatnak valamelyik áruházba. 

 

 

A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság 1000 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció