A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
2016. április 20.
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A felmérés során kiderült, hogy az elektronikai eszköz vásárlását tervező magyarok ötöde a mobiltelefonját szeretné lecserélni a következő 6 hónapban, ami több mint 1 100 000 készüléket jelent. A vásárlás előtt nem hagyják befolyásolni magukat, a válaszadók közel 80 százaléka önállóan tájékozódik és dönt az aktuális kedvencről. A férfiak és nők elsődleges döntéshozóként egyenlő arányban szerepelnek, másodlagos, befolyásoló szerepben viszont erőteljes női dominancia látható.
„Ma már olyan nagy a verseny a mobiltelefonok piacán, hogy szinte havonta találkozhatunk a nagyobb gyártók egy-egy új termékével. A rohamosan fejlődő technikát sok felhasználó figyelemmel kíséri, magyarországi áruházainkban és a webshopban egyaránt tapasztaljuk a folyamatos érdeklődést a legújabb mobilok iránt. A vásárlási döntést főként az befolyásolja, hogy hányan fogják használni végül a megvásárolt terméket, mobiltelefont jellemzően maguknak választanak az emberek” – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.
Az olyan közös használatban álló eszközök, mint a nagy háztartási gépek – hűtő, mosógép, tűzhely stb. – esetében már kevesen hoznak önállóan döntést, a több fős háztartásban élő 18-59 évesek közel 20 százaléka még a gyermekeivel is megvitatja, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzen az új szerzemény. Legtöbbször a nők döntenek ebben a kérdésben, láthatóan a férfiakat ez nem mozgatja meg.
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság 1000 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.
Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában
- Törölni kell az ügyvédek mobilját
- Törölni kell az ügyvédek mobilját
- A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát
- A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát
- Az LG 33 díjat söpört be az MWC-n
- Az LG 33 díjat söpört be az MWC-n