Huawei kutatĂĄs: legalĂĄbb 13 megapixeles kamerĂĄval felszerelt okostelefonra vĂĄgyunk

Továbbra is az okostelefonok dominálják a hazai mobiltelefon piacot – már a magyarok 88 százalékának van ilyen típusú készüléke, sƑt a 16-24 éves korosztály körében szinte mindenki okostelefont használ (96%) - derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített a hazai mobiltelefon használók és potenciális vásárlók körében. A felmérést a 16 és 50 év közötti 200 fƑs országos mintán végezték el online, 2016 januárjában.

A kutatás rámutatott arra is, hogy a megkérdezettek közel fele tervez újabb készüléket vásárolni az elkövetkezƑ hat hónapban, és 95 százalékuk okostelefon mellett fog dönteni. A válaszadók egynegyede pedig kettƑ, vagy már több mobil telefonnal is rendelkezik.

 

Az okostelefonunk a fényképezƑgépünk is – a leginkább vágyott termékjellemzƑk között a kamera funkcióA megkérdezettek válaszai alapján az okostelefonok három leginkább vágyott funkciója között a könnyen használható, tetszetƑs felhasználói felületet, a hálózati kompatibilitást, és a kamera funkciót találjuk. A felhasználók a kamera funkció tekintetében olyan okostelefont szeretnének, amelyet minimum 13 megapixeles kamerával szerelnek fel a gyártók. A Huawei ezért folyamatosan fejleszti készülékei kameráit is. A vállalat 2016 februárjában kötött együttmƱködési megállapodást ikonikus prémium fényképezƑgépeket gyártó Leica Camerával, az okostelefonos fotózás megújításáért.

 

A legnépszerƱbb okoskiegészítƑk az okosórákA kutatásból az is kiderült, hogy az okoskiegészítƑk ismertsége igen magas Magyarországon, megkérdezettek 96 százaléka van tisztában a kifejezés jelentésével. A megkérdezettek fele pedig úgy nyilatkozott, hogy jelenleg is hord, vagy fog hordani valamilyen okoskiegészítƑt. A legnépszerƱbb okoskiegészítƑ az okosóra, majd ezt követi az okos karkötƑ a rangsorban. A megkérdezettek a leginkább keresett és használt funkciók között elsƑ három helyen az ébresztést/ emlékeztetƑt, a zenehallgatást és a sport tevékenység monitoringot jelölték.

 

Tovább erƑsödött a Huawei márkaismertsége

A kutatásból kiderült, hogy a Huawei márkaismertsége 2015 júniusa óta 70-rƑl 79 százalékra nƑtt. A márka a fiatalok körében a legismertebb: a 16 és 24 év közötti megkérdezettek 87 százaléka ismeri. A Honor márkaismertsége is jelentƑs növekedést mutatott a vizsgált idƑszakban, 7 százalékról 14 százalékra növekedett. 

 

 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł