Az LG további közel félmilliárd dollárt fektet a napelemgyártásba
2016. január 18.
Jelentősen bővíti napelemüzletágát az LG Electronics (LG), amely dél-koreai napelempanel-gyártási kapacitását 435 millió dollár (527,2 milliárd won) értékű beruházással fejleszti tovább. A lépésről az LG szándéknyilatkozatot írt alá az üzemnek helyet adó Gumi városával. A fejlesztés eredményeként hat új gyártósort állítanak üzembe a meglévő nyolc mellé, a jelenleg évi 1 gigawattos gyártási kapacitás így 2018-ra 1,8 gigawattra, 2020-ra pedig 3 gigawattra nő. Az üzemből évente kikerülő napelemek teljes kapacitása így egymillió háztartás áramigényét lesz képes fedezni az évtized végén.
„A mostani beruházással jelentősen megerősödik az LG napelemes üzletágának pozíciója, a vállalatcsoport egyik növekedési motorja lehet ez a terület” — mondta Lee Sang-bong, az LG elnöke, az Energy Business Center és a B2B Office vezetője. „Az LG immár két évtizede a napenergia-iparág aktív szereplője, és úgy látjuk, hogy a fogyasztók derékhada már jócskán készen áll arra, hogy komolyan fontolóra vegye a napenergia felhasználását” — tette hozzá.
Az LG 1995-ben indította el napenergia-üzletágát, a 2014 novemberében létrehozott Energy Business Center pedig a napenergia-megoldásokon kívül az energiatárolással foglalkozó Energy Storage System (ESS), illetve a világítástechnikai fejlesztéseket fogja össze.
Az LG tavaly augusztusban mutatta be legfejlettebb NeON 2 napenergia-megoldását, amely az innovatív Cello technológia segítségével 12 vékonyabb vezetékkel csatlakozik a rendszerre, szemben a korábbival, amikor három, úgynevezett gyűjtősínt alkalmaztak erre a célra. Ez az újítás ideális azok számára, akik a lehető legnagyobb energiatermelési potenciált szeretnék elérni, ám csak korlátozott méretű tetőfelület áll a rendelkezésükre. Az innovatív NeON 2 tavaly a rangos Intersolar AWARD for Photovoltaics díjat is elnyerte.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2016: hamarosan új korszakba lép a digitális televíziós sugárzás
- CES 2016: hamarosan új korszakba lép a digitális televíziós sugárzás
- CES 2016: új korszakba lép a digitális televíziós sugárzás
- CES 2016: LG Signature néven új prémium termékcsalád mutatkozott be
- CES 2016: az LG csúcs-tévékészülékei
- CES 2016: az okos otthonok „agyának” ígéri az LG a SmartThinQ Hubot
- Okosotthon-menedzsment funkciót kínálnak az LG új okostévéi
- Okosotthon-menedzsment funkcióval érkeznek az LG új okostévéi
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- Jövőre érkezik az LG webOS platformjának új verziója