Mobilhirdetés: az Apple feladja
2016. január 14.
Meglehetősen alacsony oddsszal fogadták volna hat évvel ezelőtt az angol fogadó irodák, hogy a 2010-ben bejelentett iAd sales-embereit egyszer valamikor az Apple szélnek ereszti, s azt mondja, hogy nem lát igazán perspektívát a mobilhirdetések saját értékesítésében.
Márpedig most ez történt, legalábbis a BuzzFeed News értesülései szerint. Arról nincs szó, hogy az Apple ne lenne ma is meghatározó szereplő a mobil hirdetési világban: az IDC felmérése szerint az Egyesült Államokban a piaci részesedése 15%, ami dobogós helyet jelent számára, de egy ilyen tőzsdei cégnél nem az számít, hogy mekkora, hanem az, hogy növekedésben van-e. Márpedig az Apple-nek ez az üzletága éppen ellentétes irányú mozgást végez, mint a többi, s bár a kezdetektől sem ment úgy, ahogy elképzelték, a piaci részesedés mutatószáma volt már 19% is, és ahhoz képest a részvényesek kedvét szegheti a 15, miképp az is, hogy az elmúlt négy évben a teljes (tehát nem csupán mobil) display hirdetéseket alapul véve az Apple nem nagyon tudott elmozdulni az 5%-os amerikai piaci részarányról, miközben a Facebook 40, a Google 10 százalék körül mozog.
Ez az, amiért az Apple úgy gondolja, hogy vannak dolgok, amiket jobb elengedni, mint ragaszkodni hozzá. Arról nincs szó, hogy az iAD lényegét, a mobil alkalmazásokban elhelyezhető hirdetéseket kukázná ki a cég, csupán a lovak közé dobják a gyeplőt, az történik, hogy sales-erőforrást nem tesznek hozzá, aminek akár az is lehet a következménye, hogy a usereknél marad a teljes hirdetési bevétel a saját maguk által indított kampányok után, míg eddig magas értékhatárok korlátozták a kampányindítást, és a bevétel 30% az Apple kasszájába folyt be.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil hirdetés: az Apple feladja
- Ennek is eljött az ideje: először ismerte el adótartozását az Apple egy európai országban
- Beperlik az Apple-t az iPhone 4S tulajdonosok az iOS 9 lassúsága miatt
- Apple múzeum nyílt Prágában
- Apple múzeum Prágában Steve Jobs szellemében
- Az Apple és az Ericsson szabadalmi licencmegállapodást írt alá
- Együttműködésre váltotta a szabadalmi vitákat az Ericsson és az Apple
- Titkos OLED kijelző laboratóriuma lehet az Apple-nek Tajvanon
- Apple nappal készül a Karácsonyra a Media Markt
- Az elemzők szerint 21 millió Apple Watch talál gazdára az első évben