Új jegyĂ©rtĂ©kesĂ­tĂ©si rendszer bevezetĂ©sĂ©n dolgozik a MÁV-START

Olyan új és rugalmas jegyértékesítési rendszer bevezetésén dolgozik a MÁV-START, amely a legmodernebb fizetési módokat is támogatja, s amelynek révén a bérlet- és jegyvásárlás, továbbá a jegyellenƑrzés is hatékonyabbá, gyorsabbá válhat. 

A MÁV-START jegyértékesítési rendszerének korszerƱsítésén munkálkodik. A cél az, hogy az utasok akár a vasúti kocsik fedélzetén is fizethessenek majd bankkártyával (például helyjegyvásárlás esetén), a pénztárakban pedig egyszerƱsödjön a számlakiadás, valamint elektronikus és akár otthonról is intézhetƑ legyen a jegyváltás a nemzetközi vonatokra. A jelenleg a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs között tesztelt rendszert várhatóan 2016 elsƑ félévében terjesztik ki a személyszállító vasútvállalat országos hálózatára.

 

A MÁV-START alig fél éve, 2015. július elsején pilot jelleggel indította útjára az új jegyértékesítési rendszerét három belföldi személypénztárban. A Budapest-Déli és Pusztaszabolcs között utazók számára már így történik a menetjegyek, illetve a bérletek kiadása, a jegyvizsgálók pedig az új fedélzeti eszközükkel online ellenƑrzik azokat. Az új jegyértékesítési rendszer országos kiterjesztésére azonban csak a gyakorlati tapasztalatok feldolgozása és elemzése után kerülhet sor a teljes eszközpark megújításával, több mint 400 pénztárgép és 1620 fedélzeti eszköz cseréjével. Ez leghamarabb 2016 elsƑ felében történhet meg.

 

Az Európai Unió Kohéziós Alapjának társfinanszírozásával 3,5 milliárd forintból megvalósuló fejlesztéstƑl a MÁV-START a közszolgáltatás minƑségének javulását várja. Az új informatikai rendszerben ugyanis egyszerƱbbé válik az utasforgalommal kapcsolatos statisztikai adatszolgáltatás, s hatékonyabbá válik a fedélzeti jegyértékesítés és a jegyellenƑrzés is. Mindez elƑsegíti az utazási igények jobb kiszolgálását és az utazási szokások alaposabb megismerését.

 

Feldmann MĂĄrton - MÁV-START, ÉrtĂ©kesĂ­tĂ©si vezĂ©rigazgatĂł-helyettes



„Az új megoldás lehetƑvé teszi új termékek bevezetését is. Arra is lesz majd lehetƑség, hogy a rendszert külsƑs társszolgáltatók által biztosított, zónarendszerƱ tarifával is kibƑvítsük a velük területi alapon történƑ együttmƱködés keretében"
– hangsúlyozta a MÁV-START értékesítési vezérigazgató-helyettese. Feldmann Márton szerint a MÁV-START nemcsak menetjegy-értékesítésben gondolkodik, hanem meghatározott vonatokra szóló, konkrét utazási ajánlatok összeállításában is. „Az új jegyértékesítési rendszer kellƑképpen rugalmas, így ahhoz megállapodás alapján külsƑ értékesítési partnerek is csatlakozhatnak. Így a jövƑben akár egy postahivatalban is vásárolhatnának vasúti menetjegyet az utasok" – tette hozzá.

 

A 2015. december 13-án hatályba lépett menetrendváltástól már az új jegyértékesítési rendszer fedélzeti eszközeit használják a MÁV-START jegyvizsgálói a Budapest–GyƑr–Hegyeshalom vasútvonalon is. Ezek már alkalmasak például az osztrák vasúttársaságnál (ÖBB) megvásárolt otthon nyomtatható jegyek leolvasására és ellenƑrzésére. A társaság egyúttal gépesíti a nemzetközi jegykiadását is. Ez az utasok számára a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy új technológiával kiadott, vonalkóddal is ellátott menetjeggyel utazhatnak Európa-szerte. Az utasok a jövƑben akár otthon is megvehetik és kinyomtathatják a nemzetközi vonatra szóló jegyüket.

 

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł