Egyre fiatalabbak vásárolnak az interneten
2015. december 29.
A K&H elemzéséből kiderül az is, hogy az e-kereskedelemben már egyre több napi fogyasztási cikket is vesznek, és a felnőttek mellett fokozatosan megjelenik a fiatalabb generáció: a 15-29 év közöttiek fele tájékozódik az interneten élelmiszer, vegyi áru és kozmetikai termékekről. A tájékozódás fázisától pedig nagyon sokan eljutnak a vásárlásig, amit mutat az is, hogy a magyar fiatalok 87 százaléka már vásárolt a weben, 54 százaléka pedig rendszeresen bankol interneten.
Az adatok szerint 2014-ben volt tapasztalható először ugrásszerű növekedés az interneten keresztül intézett tranzakciók arányában, és az idén is folyamatosan emelkedik az ilyen ügyletek száma: a statisztikák szerint tavaly az online vásárlók száma elérte a 3,4 milliót Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72 százaléka.
A bank azonban felhívta a figyelmet arra is, hogy a körültekintő és minden szempontból biztonságos vásárláshoz nem elég csak az internet és a technológia ismerete, szükség van hozzá az alapvető pénzügyi ismeretekre. Közölték, bár már sok kiskamasz rendelkezik folyószámlával, bankkártyával és okos eszközökkel, még híján van a megfelelő tapasztalatoknak és az információknak ahhoz, hogy felelős fogyasztóként vásároljon. Nekik ad támogatást a K&H egyik pénzügyi programja.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonságos online vásárlás 5 szabálya
- Okos tippek az ünnepekre, műszaki cikk vásárláshoz
- A webáruházak többsége jól felkészült, az elállási jog érvényesítésével gondok vannak
- Terjed az internetes vásárlás az Európai Unióban
- PayPal: a magyarok több mint 70 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Black Friday mobilfizetési toplisták
- Egymilló magyar készül a Black Friday-re
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre