Több ezer hátrányos helyzetű diák életét változtatja meg a Vodafone Digitális Iskola Program
2015. december 14.
Széleskörű programot indít a Vodafone a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében, jelentette be dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke csütörtökön. A Vodafone kezdeményezésével létrejött együttműködési szerződést az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, a Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közösen írta alá.
„A Vodafone Digitális Iskola Program keretében a Vodafone az ország 20 iskolájában 1200 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki, és díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.” – mondta el a sajtótájékoztatón dr. Beck György, a Vodafone elnöke – „A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány az iskolák digitális eszközökkel való teljes ellátása mellett finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.”
„A Vodafone Digitális Iskola Program egyik legnagyobb előnye, hogy nem csupán eszközt, de egyben módszertant is ad a diákok és tanáraik kezébe. A digitális írástudás fejlesztése ugyanis kulcsfontosságú a Digitális Magyarország program sikeréhez.” – mondta Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón. Az államtitkár emlékeztetett arra is, hogy az elmúlt években jelentős lépések történtek a hazai digitális oktatás fejlesztése terén, és külön kiemelte a nemrégiben elindult Okosportál működését.
A 20 iskolában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját érintő Vodafone Digitális Iskola Program fontos célkitűzése a tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett a tanulmányi eredmények javítása is. A Vodafone a programmal fenntartható módon kíván hozzájárulni a hazai köznevelési rendszer fejlesztéséhez, az infokommunikációs eszközök oktatási felhasználásának elterjesztéséhez, továbbá a digitális esélyegyenlőség megvalósításához.
„A Vodafone törekszik arra, hogy a résztvevő iskolák tanulói számára a program segítségével motivációt, és egyben olyan tudást is biztosítson, amely hozzájárul az iskolai hiányzások csökkentéséhez, és segít visszaszorítani az évismétlések számát. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is, a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség munkájának bevonásával. Hiszünk abban, hogy hosszabb távon a kompetenciamérések segítségével egyértelműen láthatóvá válik majd a program pozitív hatása” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány közös célja, hogy a digitális eszközök mellett a pedagógusok egy olyan oktatási módszert is elsajátítsanak, amelynek szakmai eredményeit az oktatásirányítás is elismeri és támogatja. A csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszer – amelynek célja, hogy a gyermekek tudásszintje emelkedjen, és folyamatos sikerélményt biztosítson számukra – a Stanford Egyetem fejlesztette ki. A programot, amelyet a Vodafone Magyarország Alapítvány 2010 óta támogat, Magyarországon a hejőkeresztúri iskola adaptálta és vezette be Komplex Instrukciós Program néven 2001-ben.
„A Komplex Instrukciós Program lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka megszervezését azon osztályokban is, ahol a tanulók tudása és kifejezőkészsége tág határok között mozog. A program alkalmas a heterogén tanulói csoportok nevelésére, az osztályon belüli különbségek korai felismerésére és kezelésére.”– mondta el Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Programot Magyarországon bevezető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány elnöke – „A csoportfoglalkozások során fejlődik a tanulók közötti együttműködés, és a módszer az eltérő képességet megmozgató tananyagokkal eredményesen ki tudja bontakoztatni a gyermekek felszín alatt megbúvó képességeit is.”
A KIP módszert jelenleg 12 iskolában alkalmazzák Magyarországon, és további nyolc iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében vezetik be. Ez utóbbi iskolákban a pedagógusok KIP-képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza, ahogy az Alapítvány biztosítja a biztonságos internet használat elsajátításához szükséges forrásokat is mind a 20 iskolában.
Kapcsolódó cikkek
- Sulinet + Projekt: jelentős fejlesztések a közoktatás informatikai hálózatában
- Szupergyors internet lesz a hazai közoktatásban
- A digitális írástudást erősítené a Vodafone
- Infotér – 2016 végére nem lesz internet nélküli iskola
- A Nokia Networks támogatja a lányok technológiai oktatását
- Okostanteremért versenyezhetnek az általános iskolák
- Digitalizálták a hetedikes diákokat az alternatív iskolában
- Egyedülálló tudástár halmozottan sérültek mobileszköz használatához
- Kulcsfontosságú szerepe van a digitális eszközöknek az oktatásban
- OECD: a rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét