Egymilló magyar készül a Black Friday-re
2015. november 26.
A Black Friday (fekete péntek) promóció hazánkban sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72%-a hallott már róla. Az NRC és a Media Markt reprezentatív kutatásából az is kiderül, hogy a korcsoport 22%-a tervezi is, hogy vásárol, elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és közép-, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Az áruház kiválasztását befolyásoló tényezők kapcsán a kutatásból kiderült, hogy a hazai 18-59 éves internetező lakosság számára elsősorban az ár (82% számára nagyon fontos), a széles választék (67% számára nagyon fontos) és a garanciális feltételek (63% számára nagyon fontos) a legfontosabbak.
Az összevont kategóriák alapján elmondható, hogy a vizsgált mintába eső hazai fogyasztók ott fognak vásárolni, ahol széles választékot, jó árat és a termék személyes kipróbálását, kiváló garanciális feltételeket, könnyű megközelíthetőséget és magas színvonalú kiegészítő szolgáltatásokat (személyes tanácsadás, házhozszállítás, üzembe helyezés) biztosítanak számukra.
A listákon elsősorban elektronikai termékek (ezen belül is leginkább számítástechnikai), könyv, ruházati és szépségápolási cikk, valamint sportszerek és sportruházat szerepelnek. A vásárlás módját illetően kiderült, hogy a többség (54%) elsősorban online tervez vásárolni, 35%-ot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban azonban csak a válaszadók 11%-a tervez vásárolni. Érdekesség, hogy a csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és kelet-magyarországi férfiak a felülreprezentáltak. Ugyanez az áruházra vonatkoztatva 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki hölgyeket jelent.
A csak online vásárlók elsősorban számítástechnikai terméket (56%), mobiltelefont (36%) és TV/audió terméket (33%) keresnek, a csak áruházban vásárlók vonatkozásában ugyanakkor a CD/DVD/Blu-ray korong (33%), a mobiltelefon (28%) és a számítástechnikai termék (27%) a sorrend.
Kapcsolódó cikkek
- Red Friday: féláras szolgáltatások és ÁFA kedvezmény a Media Marktnál
- Egyesült az eMAG és a Fashion Days
- Nagy durranást ígér az eMAG a november 27-i Black Fridayre
- Fekete péntek: ami jó a vásárlónak, az nem biztos, hogy jó a boltoknak is
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
- Új befeketetőhöz került a Mall.hu
- Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
- Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban