Bejött a mobilhirdetés a Facebooknak
2015. november 11.
Jelentősen növelte profitját a Facebook a mobileszközökön szerzett reklámbevételeivel.
A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt. Mindez jónak mndható, hiszen jelentős összegeket fordítottak fejlesztési beruházásokra.
Szeptemberben napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a Facebookra. Ezt a számot augusztus óta tartja a vállalat. A regisztrált felhasználók száma pedig elérte az 1,55 milliárdot
Amikor a közzöségi oldal csatlakozott a mobilhirdetési piachoz, még senki nem gondolta volna, hogy pénzügyi sikere lesz belőle, de most ez is bekövetkezett. A Statista adatai alapján a bevétel növekedése elsősorban a mobileszközök használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78%-át generálták az idei harmadik negyedévben mobileszközök, szemben az egy évvel korábbi 66%-kal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobilon használta a közösségi hálót.
A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.
A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.
Kapcsolódó cikkek
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Hat hónap alatt megtriplázta videoforgalmát a Snapchat
- Minden bejön a Facebooknak
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Csökkent a Magyar Telekom nyeresége a harmadik negyedévben
- Az Intel idei startup-beruházásainak értéke meghaladja a fél milliárd dollárt
- Már nem csak valós névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Sony Pictures: lezárult a két Viasat-csatorna felvásárlása