Kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei

Közel kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei a harmadik negyedévben. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.

A Huawei fogyasztói üzletága az idei harmadik negyedévben 27,4 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 63 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
 

A Huawei okostelefon-piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. A prémium kategóriás készülékek értékesítése hét százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a második negyedévihez képest.

 

Huawei Mate S

 

A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig terjedő időszakában.
 

A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon-gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögé.
 

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron szeptemberben a Wall Street Journal lapnak adott interjúban jelentette be, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán.
 

A harmadik negyedéves eredményt kommentálva Richard Yu sikeresnek ítélte az cég üzleti stratégiáját. Elmondta, hogy különösen büszkék a Kínán kívül tapasztalt kiemelkedő növekedésre, illetve a közép- és felsőkategóriás készülékeink iránt bővülő keresletre, a harmadik negyedévi eredmény alapján pedig teljesíthetőnek tűnik az idei cél teljesítése, a 100 millió darab okostelefon értékesítése.
 

A Huawei 2014-ben 75 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 45 százalékkal többet, mint az előző évben. Az idei évre tervezett 100 milliós értékesítésnek 30 százalékát teszik majd ki a közép- és felsőkategóriás modellek.
 

Az amerikai IDC piackutató vállalat adatai szerint 2014-ben az okostelefonok világpiaci forgalma 27,5 százalékkal nőtt, az idén pedig a növekedés üteme 10,4 százalékra csökken.
 

A Huawei fogyasztói üzletága (Consumer Business Group) 2014-ben 75,1 milliárd jüan (12,1 milliárd dollár) forgalmat bonyolított, 32,6 százalékkal magasabbat az előző évinél.

A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban. A vállalat eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció