Tízmilliárdos informatikai fejlesztés az államigazgatásban
2015. október 16.
Több mint tízmilliárd forint felhasználásával, az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg a járási közigazgatási hivatalok informatikai fejlesztése, illetve a hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe - mondta a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
Felidézte, hogy a kormányzat 2013-ban döntött a fejlesztés mellett, mivel elavulttá vált a kormányhivatalok informatikai rendszere.
Az uniós segítséggel megvalósított beruházás keretében 18 ezer számítógép cseréje történt meg, és jelentős szoftverfejlesztéseket is végrehajtottak. Ez lehetővé teszi, hogy néhány éven belül már mintegy ezer ügytípust tudjanak elintézni a kormányablakoknál az állampolgárok, a jelenlegi 450-nel szemben.
Az informatikai eszközök cseréje mellett központi címtárat, egységes e-mail rendszert vezettek be, illetve november 1-jével egységes ügyfélhívó rendszer és központi időpontfoglaló alkalmazás kezdi meg a működését - sorolta az államtitkár. Hangsúlyozta, hogy a következő időszakban a kormány bürokráciacsökkentő programjának végrehajtása válik a közigazgatási dolgozók legfőbb feladatává.
Kapcsolódó cikkek
- Díjmentes lett az internet-hozzáférés a Kossuth téren
- Csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez a kereskedelmi engedélyezési hivatal
- Megnyílt a lehetőség a nemzeti egységes kártyarendszerhez való csatlakozásra
- Informatikai fejlesztés az MVH-nál uniós támogatással
- Elindult az elektronikus aukciós rendszer
- Központi adatbázisba kerültek az ingatlan-nyilvántartási adatok
- Nemzetközi konferencia Budapesten az Európai Levéltári Portálról
- Elindult a Családi Csődvédelem Szolgálat honlapja
- Több ügy intézhető otthonról, e-kényelmesen
- Digitálisan is elérhetővé válnak novembertől a társasházak alaprajzai és ügyiratai